Avatar billede superraider Nybegynder
22. januar 2005 - 15:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

data om den besøgende

Jeg er intereseret i at vide, hvilke oplysninger man kan få om den besøgende på ens side.

Kan man få ipen?

Jeg ved at man via javascript kan få fat på en hel del, måske nærmere der man skulle spørge, men ville gerne høre om man kan få nogle ting af vide via asp.

men ellers hvis i ved noget om JS, så post det også bare her.

så må jeg jo lave en måde så de oplysninger javascriptet finder, bliver sendt videre til serveren.

altså hvad er muligt, ip, navn, coputernavn, host, og alt mulig. opløsning, styresystem osv.
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2005 - 16:03 #1
klient-oplysninger (opløsning etc) skal du rigtig nok have ud fra javascript. Server-oplysninger (ip, browser etc) kan du få fra ASP.

Kig på request.servervariabels
Avatar billede sho Nybegynder
22. januar 2005 - 16:06 #2
Du tænker på server-variable.

Du kan få en hel liste med følgende kode:

<table border="1">
<tr>
  <td><b>Variabek</b></td>
  <td><b>Værdi</b></td></tr>
<%
  for each key in request.servervariables
%>
<tr>
  <td><%=Key%></td>
  <td><%=Request.ServerVariables(Key)%></td></tr>
<%
  next
%>
</table>

-Søren
Avatar billede razser Nybegynder
23. januar 2005 - 07:00 #3
Det kan være en fordel at adskille de forskellige variable, hvis man vil gemme det i en database. F.eks. kan et script for IP se sådan ud:

<%
Dim sIPAddress
sIPAddress = Request.ServerVariables("HTTP_X_FORWARDED_FOR")
If sIPAddress="" Then sIPAddress = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
Response.Write(sIPAddress)
%>

Operativesystem mv. kan hentes med følgende:

<%
Dim strUserAgent
strUserAgent = Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")
Response.Write strUserAgent
%>

Denne kan dog atter deles op i OS og browser....
Avatar billede superraider Nybegynder
23. januar 2005 - 13:31 #4
ja det giver sig selv det siste razser, men tak.  tror det var hvad jeg skulle bruge, i kan dele pointene, så post et svar
Avatar billede razser Nybegynder
23. januar 2005 - 13:41 #5
Prøv denne til OS:

<%
Dim strUserAgent
strUserAgent = Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")

If inStr(1, strUserAgent, "Windows 2003", 1) > 0 Or inStr(1, strUserAgent, "NT 5.2", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows 2003"
    ElseIf inStr(1, strUserAgent, "Windows XP", 1) > 0 Or inStr(1, strUserAgent, "NT 5.1", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows XP"
    ElseIf inStr(1, strUserAgent, "Windows 2000", 1) > 0 Or inStr(1, strUserAgent, "NT 5", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows 2000"
    ElseIf inStr(1, strUserAgent, "Windows NT", 1) > 0 Or inStr(1, strUserAgent, "WinNT", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows  NT 4"
    ElseIf inStr(1, strUserAgent, "Windows 95", 1) > 0 Or inStr(1, strUserAgent, "Win95", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows 95"
    ElseIf inStr(1, strUserAgent, "Windows ME", 1) > 0 Or inStr(1, strUserAgent, "Win 9x 4.90", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows ME"
    ElseIf inStr(1, strUserAgent, "Windows 98", 1) > 0 Or inStr(1, strUserAgent, "Win98", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows 98"
    ElseIf Instr(1, strUserAgent, "Windows 3.1", 1) > 0 or Instr(1, strUserAgent, "Win16", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows 3.x"
    ElseIf Instr(1, strUserAgent, "Windows CE", 1) > 0 Then
        strOS = "Windows CE"
End if
Response.Write strOS

%>
Avatar billede razser Nybegynder
25. januar 2005 - 22:12 #6
... hvis du vil give point, bør du klikke på Accepter ;-)
Avatar billede sho Nybegynder
26. januar 2005 - 00:13 #7
Skynder mig da lige at smide et svar! ;-)