Avatar billede px6 Nybegynder
22. januar 2005 - 15:20 Der er 5 kommentarer

Hjælp med at sortere output fra en SQL tabel, nybegynder

Jeg er ved at sætte mig ind i php. Jeg har hentet et gratis script og moddet det til , så det passer til mine formål. Det er et script man bruger til at hurtigt oprette eller slette links i en SQL base.

Her er den del af koden der viser links:

    function _display_links() {

        $this->_display_header();
        $html = sprintf("<div align='%s'>\n", $this->Messages['table_align']);
        $html .= sprintf("<a href='%s?act=add'>%s</a>", basename(__FILE__), $this->Messages['add_str']);
        $html .= sprintf("<table border='0' cellspacing='0' cellpadding='0' align='%s'>\n", $this->Messages['table_align']);
        $html .= "<tr>\n";
        $query = sprintf("select id, url, link from %s order by link", $this->Table);
        $result = $this->mysql_ask($query);
        while ( $row =  mysql_fetch_object($result) ) {
            $seen[strtoupper(substr($row->link, 0, 1))][] = $row->id;
            $link[$row->id] = $row->link;
        }
        foreach (array_keys($seen) as $letter) {
            $html .= "<tr>\n";
            $html .= sprintf("    <td align='%s'>\n", $this->Messages['cells_align']);
            $html .= sprintf("        <a name='%s'>&nbsp;</a>\n", $letter);
            $html .= "    </td>\n";
            $html .= "</tr>\n";
            foreach (array_keys($seen[$letter]) as $id) {
                $uri = $this->_add_proto($url[$seen[$letter][$id]]);
                $html .= "<tr>\n";
                $html .= sprintf("    <td align='%s'>\n", $this->Messages['cells_align']);
                $html .= sprintf("<a href='%s?act=del&id=%d' title='click to delete URL'><font>%s</a>\n", basename(__FILE__), $seen[$letter][$id], $this->Messages['del_str']);
                $html .= "&nbsp;";
                $html .= sprintf("<a='%s' target='_parent'>%s</a>", $uri, stripslashes($link[$seen[$letter][$id]]));
                $html .= "    </td>\n";
                $html .= "</tr>\n";
            }
        $html .= "</table>\n";
        print $html;
        $this->_display_footer();
    }

--

Her kommer mit problem -> alle nye links får tildelt et id og en timestamp. Overstående kode sorterer linksene efter bogstav. Jeg vil gerne have at den spytter dem ud i den rækkefølge jeg indsatte dem, enten ved at bruge id eller timestampen.

Koden i dens helhed kan hentes her: http://www.opusserver.dk/kode.rar

tak på forhånd, px
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. januar 2005 - 16:00 #1
lav om i din sql kommando i linien
    $query = sprintf("select id, url, link from %s order by link", $this->Table);
så der står:
    $query = sprintf("select id, url, link from %s order by id", $this->Table);
Avatar billede px6 Nybegynder
22. januar 2005 - 16:05 #2
det kom jeg også frem til lige nu, og var egentligt på vej til at svare på mit eget spørgsmål, godt skudt jakoba.
Avatar billede px6 Nybegynder
22. januar 2005 - 16:06 #3
du skal lige give mig et svar :8
Avatar billede px6 Nybegynder
22. januar 2005 - 16:19 #4
Og hvis jeg vil have sorteret outputtet, nyest øverst, istedet for nu hvor nyest er nederst? .. behøver ikke at svare.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2005 - 19:47 #5
order by id DESC