Avatar billede thefff Nybegynder
21. januar 2005 - 09:38 Der er 2 kommentarer

RSS FEED fejlfinding

hvad er der galt for altid fejl
The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using XSL style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.

--------------------------------------------------------------------------------

A semi colon character was expected. Error processing resource 'http://62.212.84.226/rssdd.xml'. Line 28, Position 59

<link>.....

/* RSS feeds */

if (($fd1 = @fopen("rss.xml", "w")) && ($fd2 = fopen("rssdd.xml", "w")))
{
$cats = "";
$res = mysql_query("SELECT id, name FROM categories");
while ($arr = mysql_fetch_assoc($res))
$cats[$arr["id"]] = $arr["name"];
$s = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\" ?>\n<rss version=\"0.91\">\n<channel>\n" .
"<title>XxX</title>\n<description>0-week torrents</description>\n<link>$DEFAULTBASEURL/</link>\n";
@fwrite($fd1, $s);
@fwrite($fd2, $s);
$r = mysql_query("SELECT id,name,descr,filename,category,owner FROM torrents ORDER BY added DESC LIMIT 15") or sqlerr(__FILE__, __LINE__);
while ($a = mysql_fetch_assoc($r))
{
$userres = mysql_query("SELECT username FROM users WHERE id = ".$a['owner']."") or die(mysql_error());
$user = mysql_fetch_assoc($userres);
$cat = $cats[$a["category"]];
$s = "<item>\n<title>" . htmlspecialchars($a["name"] . " (".htmlspecialchars($cat).")") ." by " . htmlspecialchars($user['username'])
. "</title>\n" .
"<description>" . htmlspecialchars($a["descr"]) . "</description>\n";
@fwrite($fd1, $s);
@fwrite($fd2, $s);
@fwrite($fd1, "<link>$DEFAULTBASEURL/details.php?id=$a[id]&amp;hit=1</link>\n</item>\n");
$filename = htmlspecialchars($a["filename"]);
@fwrite($fd2, "<link>$DEFAULTBASEURL/download.php?id=$a[id]&name=$filename</link>\n</item>\n");
}
$s = "</channel>\n</rss>\n";
@fwrite($fd1, $s);
@fwrite($fd2, $s);
@fclose($fd1);
@fclose($fd2);
}
Avatar billede dennismp Nybegynder
21. januar 2005 - 12:00 #1
Prøv at URL encode alle dine links

fx
@fwrite($fd2, "<link>" . urlencode("$DEFAULTBASEURL/download.php?id=$a[id]&name=$filename") . "</link>\n</item>\n");
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2005 - 17:58 #2
I XML (og forresten også i HTML) skal et & ALTID skrives som &amp; Godt nok vil nogle programmer forsøge at fortolke det korrekt, hvis man glemmer at skrive det rigtigt, men det kan man ikke regne med.

Dvs:

@fwrite($fd2, "<link>$DEFAULTBASEURL/download.php?id=$a[id]&apm;name=$filename</link>\n</item>\n");

Derudover er det en god ide at urlencode indholdet af de variable, der sendes med i URLen, men du skal ikke kode hele adressen.