Avatar billede milvos Nybegynder
21. januar 2005 - 09:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Oprettelse af database.

Jeg er ved at implementerer et ASP script der skal bruge en database, databasen er ikke oprettet, men jeg har et sql script med tabellerne i, men jeg kan ikke få det til at fungerer.

Her er sql'en :

Job Opportunities V.2
[CREATE]
JOBS_CONTENT
ID
TOPIC_ID#int##
NAME#varchar(75)#NULL#
EMAIL#varchar(50)##
DATE_POSTED#varchar (20)##
PRICE#varchar(20)#NULL#
AD_TITLE#varchar(100)##
CONTENT#memo##
ADDRESS#varchar(100)#NULL#
CITY#varchar(50)##
STATE#varchar(20)##
ZIP#varchar(12)#NULL#
LINK#varchar(100)#NULL#
IMAGE_URL#varchar(75)#NULL#
ADDED_BY#int##
[END]
[CREATE]
JOBS_CATEGORY
ID
CATEGORY_NAME#varchar(50)##
DESCRIPTION#memo#NULL#
[END]
[INSERT]
JOBS_CATEGORY
(category_name, description)#('Professional Positions', 'Executive Positions, Degreed Individuals,...')
[END]
[INSERT]
JOBS_CATEGORY
(category_name, description)#('Secretarial and Clerical Positions', 'Administrative Support...')
[END]
[INSERT]
JOBS_CATEGORY
(category_name, description)#('Technical and Service Positions', 'Maintenance, Grounds Keeping...')
[END]
[INSERT]
JOBS_CATEGORY
(category_name, description)#('Part-time and Temporary', 'Secretarial, Maintenance and Misc...')
[END]

Kan dette script afvikles i Access, således at tabellerne oprettes ?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. januar 2005 - 09:59 #1
Ovenstående er ikke SQL, og kan derfor ikke køres direkte mod Access.
21. januar 2005 - 09:59 #2
For at køre datadefinitions-forespørgsler skal du køre den fra en alm. forespørgsel, hvor du indsætter SQL'en.

Din syntaks kender jeg dog ikke. For at access kan oprette en tabel fra SQL, skal koden se f.eks. således ud:

Create tabel Tabelnavn....

Så svaret er "NEJ", du kan ikke køre dit script direkte i Access
Avatar billede milvos Nybegynder
21. januar 2005 - 10:04 #3
Kan en af jer hjælpe med at oprette databasen.

Jeg har prøvet at oprettet den første tabel : JOBS_CONTENT
Men ved ikke hvad dette : "TOPIC_ID#int##" betyder
Jeg kan også forudse at jeg får problemer når tabellerne skal kobles sammen
21. januar 2005 - 10:09 #4
der menes vel bare, at feltet Topic_ID skal oprettes som et Integer-felt (Heltal)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. januar 2005 - 10:15 #5
Jeg tror du skal oprætte ID felterne (det første felt i hver tabel) som AutoNumber.
Felter som har int vil jeg foreslå at du laver som Number - Long Integer.
Felter med varchar(xx) opretter du som text felt, og angiver eventuelt hvor mange tegn der max skal kunne være.
Så har du noen felter som står til memo, og i min engelske Access heder felttypen også memo.

På nogle felter står der #NUL# til sidst, og nogle felter kun ##. Jeg er lidt usikker på om det er de felter der har #NUL# til sidst, eller de med ## til sidst som eventuelt skal settes til required. Hvis du er usikker på dette, kan du måske lade være med at sette noget her. Det er kun en mulighed for at tivnge nogle felter til at være udfyldt, for at kunne oprætte en ny post.
21. januar 2005 - 10:19 #6
Hvis der står #Null# betyder det, at null-værdier er tilladte. Dvs at ## burde betyde det omvendte: at feltet er påkrævet.

Memo hedder "Notat" på dansk
Avatar billede milvos Nybegynder
21. januar 2005 - 10:31 #7
Jeg har oprettet de første 2 tabeller, men hvordan laver jeg dette :

[INSERT]
JOBS_CATEGORY
(category_name, description)#('Professional Positions', 'Executive Positions, Degreed Individuals,...')
[END]
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. januar 2005 - 13:56 #8
Jeg ved ikke om du fortsat kan bruge svar:

Insert into Jobs_Category (category_name, description)
Values ('Professional Positions', 'Executive Positions, Degreed Individuals,...')