Avatar billede jbl Nybegynder
21. oktober 1999 - 14:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Håndtering a MS-SQL Server text-felter i ASP?

Jeg laver i ASP nogle udtræk på bl.a. et text felt, som senere præsenteres i en tabel. Problemet er ved opdatering af samme text-felt i databasen. Kun de første 255 chars kommer med fra mit asp-script. Jeg ved at der er allokeret 16*2k chunks i databasen til dette text-felt, og at der muligvis skal benyttes noget readtext/writetext funktioner til dette, men har ikke kunnet finde andet end db-procedure documentation.

Jeg har ligeledes sporadiske problemer når samme felt skal vises i en tabel, underligt nok ikke når jeg laver sql-kaldet, men først når jeg ligger teksten ud i en table-cell!

Jeg ønsker et meget konkret svar her på opdateringen!
Avatar billede ij Nybegynder
21. oktober 1999 - 14:43 #1
Kan man eventuelt se lidt kildekode?
Avatar billede reason Nybegynder
21. oktober 1999 - 14:57 #2
du skal bruge noget i retning af det her

tmp = rs("Tekstfelt").GetChunk(rs("Tekstfelt").ActualSize)
response.write tmp

PS det her virker i en VBcomponent så den kan værr der ska lændres lidt får det virker i asp
prøv evt.

tmp = rs("Tekstfelt").GetChunk(0, rs("Tekstfelt").ActualSize)
response.write tmp
Avatar billede jbl Nybegynder
21. oktober 1999 - 16:27 #3
Jeg har endnu ikke prøvet forslaget, men hvad så med updatering tilbage i databasen via et sql-statement?
Avatar billede jbl Nybegynder
21. oktober 1999 - 16:34 #4
nb: kildekoden er lige ud af landevejen, noget i stilen:

---
rs.open "select tekst from db where .."

response.write rs("tekst")
(Efter denne får jeg ODBC-fejl!)
---
tmp=request.form("tekst-cell")
rs.open "update db set tekst='" & response.write(tmp) & "'"

---
Et simpelt eksempel med select + update ville være nok!
Avatar billede kichian Nybegynder
21. oktober 1999 - 19:55 #5
Har du prøvet at bruge AppendChunk metode?. Se eksemplet i MSDN i forbindelse med ADO RecordSet
Avatar billede mit Nybegynder
22. oktober 1999 - 01:06 #6
Jeg har nedenstående fra en NG. Det lyder som samme problem som dit.

--SNIP--
From: Andrew_Brummer@Dell.com
What version of ADO are you using?
I've had that problem with 2.0 versions.  If that is the case, I know two
solutions
1. switch to OLEDB provider for SQL server (I have verified this) (Check the
Data Access Components SDK - Using Providers with ADO - for the syntax)
2. switch to latest version of ADO2.1 (I have not verified this)

-----Original Message-----
From: sekhar
Hi all,
I have problem in inserting more than 255 charecters into a text
datatype field in SQLsever database.I am appending below the test code
with which I am trying to insert.I am able to insert only the first 255
characters.
Can anyone help me out
set rs=server.CreateObject("ADODB.recordset")
conn="DSN=medwired;UID=sa;PWD=;DATABASE=shekarm"
SQLstmt="aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
SQLstmt=SQLstmt &
"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
SQLstmt=SQLstmt &
"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
SQLstmt=SQLstmt &
"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
rs.Open "select * from testtext",conn,adOpenStatic,adLockOptimistic
rs.AddNew
rs("sno")="B"
rs("story")=SQLstmt
rs.update
Avatar billede flemming Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:04 #7
mht til datatypen så er du sikker på at du bruger TEXT og ikke varchar ?

Der er en kendt fejl i forbindelse med TEXT felter når man bruger ADO som gør at man har problemer med at trække TEXT felter korrekt ud af databasen. faktisk er der to meget drilagtige fejl.

Hvad precist er symtomerne på dine fejl ?

I første omgang kunne du prøve at benytte
conn.execute(strSQL) for at se om det ændre noget.