Avatar billede 4u2x Nybegynder
20. januar 2005 - 19:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt indhold uden at skulle åbne nyt vindue

Titlen siger vel det meste :)

Via MainMenu skal man kunne klikke på et menupunkt som så opdatere det indhold der er nede under menuen.

Jeg har ikke lyst til at splitte et program op i flere vinduer.

En der ved hvordan man gør?
Avatar billede Slater Ekspert
20. januar 2005 - 19:52 #1
Læg alt indholdet i groupboxes, og så kan du skjule dem alle undtagen én, og skifte hvilken der skal være synlig.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
20. januar 2005 - 19:55 #2
hvad skal man skrive for at skjule groupbox'e ?

men det vil jo så sige at jeg ligger box oven på box ?

så kan jeg jo ikke redigere (udseende) på de boxe jeg lavede i starten?
Avatar billede Slater Ekspert
20. januar 2005 - 19:59 #3
Nej, den eneste nemme måde at lave det, så man kan se det hele i den visuelle editor, er ved at bruge en TabControl. Der kan man skifte, så man kan se det hele.
Men ellers handler det bare om at flytte den groupbox, man ikke lige redigerer i, ud til siden, og så flytte den tilbage inden man kompilerer...

Og jeg kan desværre ikke lige huske hvad koden er for det. Jeg har ikke lige C# inde. Bruger mest C++ for tiden. Men er det ikke bare GroupBox1.setVisible(false); ?
Avatar billede kaffe Nybegynder
20. januar 2005 - 20:46 #4
private void menuItembox1_Click(object sender, System.EventArgs e) {
    hideAllGroupBoxes();
    groupBox1.Visible = true;
    groupBox1.Location = new Point(8,8);
}

private void menuItembox2_Click(object sender, System.EventArgs e) {
    hideAllGroupBoxes();
    groupBox2.Visible= true;
    groupBox2.Location = new Point(8,8);
}

private void hideAllGroupBoxes(){
    foreach(Control ctrl in this.Controls){
        if(ctrl is GroupBox)
            ctrl.Visible = false;
        }
Avatar billede lifo Nybegynder
21. januar 2005 - 00:26 #5
du kan også lave nogle usercontrolls hvor du har hvert vindue
så kan du redigere hvert vindue for sig selv
og så sætter du dem ind i form oven på hver anden

når du vil vise en bestemt usercontroll kalder du bare dens BringToFront()
Avatar billede 4u2x Nybegynder
14. februar 2005 - 23:12 #6
lukker spm... nogen der vil ha point'ne ?
Avatar billede 4u2x Nybegynder
17. marts 2005 - 20:58 #7
lukker