Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
20. januar 2005 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tælle fra database

Hej

Jeg er ved at udvikel et forum. På selve forum's siden står der nogle indlæg og hvor mange svar der er til hvert. Men hvordan går jeg ind og tæller hvor mange svar der er.

Alle svar ligger en database for sig selv hvor hvert svar har en sektionid som er id'en fra selve indlæget. Så fx hvis vi har et indlæg som har id = 1 og vi svarer på den kommer svaret ind i svar databasen og har sektionsid 1.

Hvordan kan man gøre det?
Avatar billede beamey Nybegynder
20. januar 2005 - 17:27 #1
du kunne fx benytte group by

select sektionsId,count(svarId) from svartabel group by sektionsId

så får du antallet af svar for hver enkelt indlæg.. det skalerer måske ikke så godt, lissom det kun er de nyeste mysql'er der supporter det.
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
20. januar 2005 - 17:58 #2
Hvad skal jeg så gøre for at få det skrevet ud?
Avatar billede beamey Nybegynder
20. januar 2005 - 18:53 #3
det afhænger også lidt af hvordan din side er bygget op.. hvis du kalder ovenstående sql og gemmer resultatet ned i en liste af en slags. så kan du finde værdien der, hver gang du udskriver en tråd..

du kunne også bare slå det op direkte hver gang du udskriver en tråd

select count(svarId) from svartabel where sektionsId=[det aktuelle id]
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
02. februar 2005 - 14:41 #4
LUKKET