Avatar billede oldfarm Nybegynder
20. januar 2005 - 14:21 Der er 1 kommentar

Sub katalogers størrelse pr. mountpoint.

Jeg sidder på et system hvor vi har nogen store mountpoints. I Tera byte størrelse. Overvågning af filsystemet viser fint nok når f.eks /data rammer 95% og der kommer en alarm.
Men når nu /data er på 3 tera og 100 vis af underkataloger, og man så skal finde ud af hvor der bliver fyldt op tager det en evighed med du, og det æder for meget I/O.
Er der et værktøj der på en mere effektiv måde kan vise filstrukturer, eller endnu bedre en logningsmekanisme der kan fortælle hvor der inden for kort tid er fyldt meget data i.
Avatar billede skau Nybegynder
20. januar 2005 - 16:25 #1
ikke hvad jeg kender til - men måske hvis du bryder din du kommando lidt op altså tager mindre subtræer så den ikke skal traversere for meget ad gangen ?