Avatar billede don_r Nybegynder
20. januar 2005 - 13:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tal med GSM modem

Hej Eksperter

Jeg har en ericsson T28 og en T610, derudover har jeg bestilt et serialkabel til dem. Jeg har tænkt mig at tilslutte den ene telefon til min linuxserver.

Jeg vil lave et C++ program der kan sende SMS gennem telefonen fra serveren. Der ligger en del info om det på ericssons site men jeg er lidt på bar bund.

Hvordan starter jeg, det ser ud til at man skal sende og modtage fra serialporten på serveren, men hvordan gør man det og hvilket format skal man gøre det for at der rent faktisk bliver sendt en sms. Der står noget på sitet om AT komandoer, kommandoer til modems, kan man kalde en sådan ved at sende til serialporten på serveren.

Er der nogen der har lavet noget tilsvarende som kan fortælle mig noget om det, helt fra bunden.
Avatar billede ellebab Nybegynder
20. januar 2005 - 13:07 #1
Det er rigtigt du skal bruge AT kommandoer. Du kan finde nogle eksempler her:
http://www.gsm-modem.de/gsm-modem-faq.html
Avatar billede don_r Nybegynder
20. januar 2005 - 13:10 #2
D.v.s at jeg kan sende dette til min serielport så sender telefonen en sms ?

AT+CMGF=1[Enter]
AT+CMGS="+491711234567"[Enter]
>Please call office^Z
Avatar billede egede Nybegynder
20. januar 2005 - 19:03 #3
Der burde være masser af inspiration at hente fra http://www.gnokii.org/index.shtml og hvorfor egentlig ikke bare bruge dette program?
Avatar billede don_r Nybegynder
20. januar 2005 - 19:31 #4
egede >> Nu har jeg ikke kigget så meget på det, men det ser ud til at det ikke understøtter nogle af min telefoner. Det ser dog ud til at det er rimelig nemt at bruge. Jeg har kigget lidt efter bidder jeg selv kan tage ud og genbruge, men det det er meget omfattede.

Er der ikke nogen der har en simpelt eksempel.
Avatar billede egede Nybegynder
20. januar 2005 - 20:28 #5
Det kan måske være det er for omfattende... :) Programmet ser dog ud til at undersøtte T610, bedømt på http://larve.net/people/hugo/2003/scratchpad/LinuxT610.html