Avatar billede hbl Nybegynder
20. januar 2005 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Makro, der søger efter bogmærker og skjulte bogmærker

Jeg har lavet en makro, der skal afsøge et worddokument for bogmærker og gøre noget og samtidig skal den søge efter bogmærker der skjulte og så skal komandoen springes over.

Jeg har først fået den lavet uden komandoen for de skjulte og her kørte den bare, så har jeg tilføjet komandoen for de skjulte også køre den bare ikke - den siger følgende: " objekt varaible or with block variable not set"
Jeg vedlægger nederst makroen - jeg har plukket et eks. ud, så jer sparer jer for at se de samme komandoer på forskellige bogmærker.

Jeg har prøvet at sende filen til en ven, men han kan ikke afpille makroen, den siger makro disabled - ved nogen hvorfor?

Med venlig hilsen

HHB

Sub KORRektiontabel2()
'
' KORRektiontabel Makro
' Makro indspillet 13.01.2005 af hhb
  Dim rng As Range

  If Application.ActiveDocument.Bookmarks.Exists("Sundhedskoncept") Then
  rng = Application.ActiveDocument.Bookmarks("Sundhedskoncept").Range
  If rng.Font.Hidden = False Then
  Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Sundhedskoncept"
  Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=1
  Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1
  Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=2, Extend:=wdExtend
  Selection.Columns.Delete
  End If
end sub
Avatar billede rvm Nybegynder
20. januar 2005 - 13:32 #1
Din ven kan ikke køre den, da hans makrosikkerhed er sat for højt (funktioner, Makro, Sikkerhed)
Avatar billede rvm Nybegynder
20. januar 2005 - 13:34 #2
Du mangler et set foran rng = Application.ActiveDocument.Bookmarks("Sundhedskoncept").Range

Altså

set rng = Application.ActiveDocument.Bookmarks("Sundhedskoncept").Range
Avatar billede hbl Nybegynder
20. januar 2005 - 20:36 #3
Kære RVM

Det virker - mange tak for hjælpen

MVH
HHB
Jeg er meget usikker på hvordan jeg lukker og sikre at du får pointene
Avatar billede rvm Nybegynder
21. januar 2005 - 07:52 #4
Jeg skal skrive et svar før du kan lukke - det er hermed gjort :-)
Avatar billede hbl Nybegynder
21. januar 2005 - 08:27 #5
ok