Avatar billede der Nybegynder
20. januar 2005 - 08:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

En form med 2 forms vist i 2 dataview (grids)

Jeg har problemer med at når jeg har en form med et datasheet view og jeg laver en subform på denne som også er vist i datasheet view. Når jeg kører formen så viser de ikke 2 grids ??

Men en grid med nogle , og for hvor record er der et + som man kan udfolde for at de de relaterede poster.

Kan man lave en for med 2 grids der er relaterede
Avatar billede der Nybegynder
20. januar 2005 - 08:44 #1
Et ekstra spg. Kan man køre threating med Access ?
20. januar 2005 - 09:06 #2
du kan ikke lave en subform til en fortløbende formular (eller datasheet).

Men du kan lave 2 subforms på en hovedformular og disse subforms kan relateres, men gøres bedst via VBA-kode.

Metoden kan være, at der på den "øverste" subform lægges denne kode på Form_Current (VedAktuelt):

Me.parent!Subform2.form.Filter = "ID = " & Me!ID
Me.parent!Subform2.form.Filteron = True

Det antages at ID er bindeled mellem de 2 subforms.
Avatar billede der Nybegynder
20. januar 2005 - 10:27 #3
Jeg kan ikke bruge disse kode linier jeg får compilering fejl.
Me.Parent!Members.Form.Filter = "ID = " & Me!Id
Me.Parent!Members.Form.FilterOn = True

Navnet på forme er Members ??
Avatar billede der Nybegynder
20. januar 2005 - 10:28 #4
Skal der laves noget så kan kan se den anden sub form ?

Kendte du noget til Threating
20. januar 2005 - 10:40 #5
Koden skal ligge nede på den første subform (og altså ikke på hovedformularen)

Nej, jeg kender ikke så meget til threating, men mener ikke at access kan håndtere det. Dertil skal du over i VB, C, Delphi eller deromkring.
Avatar billede der Nybegynder
20. januar 2005 - 10:59 #6
ja, det havde jeg også gjordt

Hvor kan man finde et eks på det ?
20. januar 2005 - 11:04 #7
Jeg skal lave et til dig.

Men en anden metode (som måske er nemmere) er, at angive egenskaberne "Underordnede felter" og "Overordnede felter" på den sidste subform (Members).

Underordnede sættes til: ID
Overordnede sættes til: Form!Subform1.Form!ID

Herefter ændres koden på subform1 til:

Me.Parent!Members.requery
20. januar 2005 - 11:08 #8
Her er et eksempel på det sidste: http://www.makeiteasy.dk/eksempler/FlereSubforms.zip
Avatar billede der Nybegynder
20. januar 2005 - 11:09 #9
Super FEDT

Mange tak for hjælpen !
Avatar billede der Nybegynder
20. januar 2005 - 11:10 #10
20. januar 2005 - 11:12 #11
tak, men du skulle nu bare have ventet, til du havde afprøvet det og fået det til at virke på din egen!

Ellers er jeg her stadig :o)
Avatar billede der Nybegynder
20. januar 2005 - 12:07 #12
Jeg fik til at virke med den sidste løsning , inden jeg gav point
20. januar 2005 - 12:38 #13
godt nok (det gik bare hurtigt :)