Avatar billede kasseper Nybegynder
19. januar 2005 - 19:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

centrering af span

Hej

Se her : http://www.meldgaardconsult.dk/test/
Klik på Virksomhed.

Jeg kan ikke få skidtet til at stå i midten.
Det er specielt et problem, når man har en høj opløsning..

HASTER
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. januar 2005 - 19:44 #1
Og her mener jeg vertikalt....!
Avatar billede morteeart Nybegynder
19. januar 2005 - 20:00 #2
Den eneste måde du kan centerer et objekt verticalt er at bruge en table
fordi at en tables <td> element standart sætter valign til middel.

Dette er også korrekt at bruge tables da CSS løsningen kræver 40 linjes mere kode, og enig bare laver css boxen om til en table (set fra parserens synspunkt)

Denne table skal have 100% højde i det respektive element, i det da objektet inde i tabellen bliver centeret vertikalt efter tabel'ens højde.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2005 - 20:00 #3
Jeg kører 1600*1200 og her står det find i min IE 6.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2005 - 20:01 #4
til gengæld står dit indhold meget underligt i firefox og menuen taler vi slet ikke om
Avatar billede morteeart Nybegynder
19. januar 2005 - 20:02 #5
Forresten er din side totalt fucked i Firefox, så du bør nok kode den om helt fra bunden.

Og et tip, brug CSS og Iframes istedet for frames , eller bedre, drop frames helt !
og nøjes med CSS.

Giver klart det mest browservenlige resultat, og mest simple kode.
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. januar 2005 - 20:08 #6
Det er vedtaget at den kun optimeret til ie...
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. januar 2005 - 20:09 #7
men jeg forstår ikke morteearts kommentar, Kan du ikke tjecke kildekoden ud og gi mig et eksempel...?
Avatar billede morteeart Nybegynder
19. januar 2005 - 20:09 #8
Så gider jeg ikke hjælpe mere.

www.html.dk/tutorials/html <- det må være alt den hjælp du kan få.

Kun fjolser optimere kun til en browser, slet dog jeres side så !
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2005 - 20:12 #9
morteeart - klap nu hesten - Manden spørger jo fordi han gerne vil lære.
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. januar 2005 - 20:21 #10
Jamen så kan du bare skide i havet....:)

Problemet er når jeg smider en table rundt om så ryger de grænser jeg har lagt over og neden om teksten....Se forskellen på Rådgivning som er som den skal være og Miljøvurdering....!
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. januar 2005 - 20:21 #11
Næhhh, ikke miljøvurdering, men kortlægning
Avatar billede lyf Nybegynder
19. januar 2005 - 23:12 #12
Vertikal centrering: www.zyph.dk/eksempler/center
Avatar billede cdc Novice
19. januar 2005 - 23:13 #13
giver nikolajdu ret men se lige på disse to:

<span style="width:100%;height:100%;padding:20px;padding-top:0px;font-family: arial; font-size: 11px;overflow-y:auto;">

<span style="width:100%;height:100%;top:50%;position:relative;margin-top:-20%;padding:20px;padding-top:0px;font-family: arial; font-size: 11px;overflow-y:auto;">

din top er defineret på to forskellige måder, med % og pix samt med padding oveni, lidt dobbelt konfekt :o)

det jeg mener er denne: padding-top:0px
og denne: top:50%; + denne : margin-top:-20%; ( i den nedreste )

Skal den være centreret i hele vinduet på på langs og i højden eller bare på langs, ved ikke helt hvad du vil.

Det bedste ville være at definere det hele i en css som du så kan bruge ens på alle sider.

//cdc
Avatar billede cdc Novice
19. januar 2005 - 23:16 #14
sorry alle knaste fejl :o)
Avatar billede kasseper Nybegynder
20. januar 2005 - 09:33 #15
/cdc >> Mht. css, så er det klart det jeg helst vil.
Mht. de forskellige top definitioner, så er det fordi at jeg har prøvet mig noget frem, i de forskellige dokumenter.

Det jeg er ude efter er : Som det er på Rådgivningssiden. Altså med overflow på x aksen, endelig ikke på y aksen, og med de 20px mellemrum i toppen af teksten og i bunden.
MEN, samtidig så skal definitionen også kunne klare at hvis der ikke er nok tekst, til at der kommer overflow, så teksten centreres vertikalt, ligesom den er på Virksomheds menupunktet. Men her er der ikke tale om to ens definitioner....som det burde være...!

lyf >> Det holder ikke helt, for jeg ved ikke hvor højt boksen er. Jeg har også forsøgt mig med % angivelser med den metode, men det fucker helt op...!
Avatar billede kasseper Nybegynder
10. februar 2005 - 09:34 #16
tjaaa, det er ikke lykkedes mig at få et svar så jeg lukker !