19. januar 2005 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Notefelt i rapport

Hvordan laver man et note/tekstfelt hvori der kan skrives i en rapport i "vis" form og som kommer med ved udskrift
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2005 - 15:30 #1
Hvis du spørger om du kan skrive direkte i en rapport, så er svaret nej. Du er nødt til at have feltet med i din forespørgselse og så trække det ind i din rapport.

En anden løsning er, at du har feltet i din formular, og så lave en ubunden tekstboks
i din rapport som har formularens felt som postkilde
19. januar 2005 - 15:34 #2
Det var desværre det jeg frygtede - jeg ville bare godt have undgået at skulle bruge en form
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2005 - 15:36 #3
Så er du nødt til at oprette feltet i din tabel og trække det ind i forespørgslen, og så skrive direkte i enten tabellen eller forespørgslen.

Men hvad har du imod en formular?
19. januar 2005 - 15:46 #4
Ikke noget, udover at der ikke kan skrives noter, før man har set rapporten.
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2005 - 15:55 #5
Sæt notefeltet i formularen og lav en udskriftknap til skærm her. Så har du mulighed for at se rapporten og vende tilbage til formularen og redigere notefeltet.
19. januar 2005 - 15:59 #6
Det er også noget i den retning jeg havde tænkt mig. Tak for hjælpen.
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2005 - 16:01 #7
Selv tak - Og tak for point.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Dyk ned i databasernes verden på et af vores praksisnære Access-kurser

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester