Avatar billede phuong Nybegynder
18. januar 2005 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

System.InvalidCastException (DateTime)

Hey derude!

Det er max mærkeligt det her, jeg vil oprette en bruger og gemme ens fødselsdags oplysninger, hvor så min side automatisk beregner ens alder ud. Det hele bliver gemt i en XML fil. Fødselsdag formatet er i DateTime (f.eks 13-03-1981 00:00:00). Det virker fint nok lokalt, men når det kommer op på mit domæne går det helt i selvsving. Fødselsdage hvor dagen er fra 13-31 virker ikke, og den kommer med denne fejl:

Cast from string "13-03-1981 00:00:00" to type 'Date' is not valid.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.InvalidCastException: Cast from string "13-03-1981 00:00:00" to type 'Date' is not valid.

Source Error:

Line 29:                         <asp:TemplateColumn>
Line 30:                             <ItemTemplate>
Line 31:                                 <uc1:profil id="Profil1" runat="server" imageUrlProfil='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Billede") %>' brugernavn='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Brugernavn") %>' alder='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Fødselsdag") %>' imageUrlKon='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Køn") %>' bopael='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Bopæl") %>' brugertype='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Brugertype") %>'>
Line 32:                                 </uc1:profil>
Line 33:                             </ItemTemplate>

Source File: c:\webs\talkactive\web50917\aznfun.dk\visBrugere.aspx    Line: 31

Er der nogen derude som kan hjælpe mig med at løse dette problem? På forhånd tak...
Avatar billede cpufan Juniormester
18. januar 2005 - 18:14 #1
serveren kører så med us-format,
ergo skal du afvikle på dansk tidsformat
i toppen af siden skriver du

session.lcid = 1030 ' sætter dansk datoformat
Avatar billede phuong Nybegynder
18. januar 2005 - 18:47 #2
Takker, det var pga us-format. Fandt ud af at jeg kunne ændre det i min webconfig til: <globalization requestEncoding="utf-8" responseEncoding="utf-8" culture="da-DK" />

Lukket....
Avatar billede phuong Nybegynder
18. januar 2005 - 18:48 #3
Svarer du.. så kan jeg give dig dine velfortjente points ....
Avatar billede cpufan Juniormester
18. januar 2005 - 18:54 #4
svar
Avatar billede cpufan Juniormester
18. januar 2005 - 18:54 #5
kommentar ;-)
Avatar billede phuong Nybegynder
18. januar 2005 - 20:41 #6
:) SÅ burde de point være kommet ind til dig .. takker