Avatar billede boselbach Nybegynder
18. januar 2005 - 03:14 Der er 9 kommentarer

standard vga driver

Hej
Jeg har et radeon 9200 se grafik kort, når jeg prøver at installere dens driver siger den at jeg skal installere en standard vga driver først. Nu har jeg ledt efter en driver i lang tid, men jeg har ikke fundet nogen, er der en der ved hvor jeg kan få fat i den standard vga driver, nå den jeg bruger nu ikke er god nok?
Mvh Bo
Avatar billede gl.k. Nybegynder
18. januar 2005 - 03:20 #1
den er med i windowsXP og burde kunne installere sig selv.
Avatar billede boselbach Nybegynder
18. januar 2005 - 03:33 #2
jeg har et onboard grafik, men det er vel blevet deaktiveret da jeg satte det andet i? jeg har proppet min WinXp cdrom i for at se om jeg kunne installere vga driveren men uden held.
Avatar billede c-holst Novice
18. januar 2005 - 09:18 #3
Har du installeret driverne til dit chipset først. du har dem sikkert på den cd der fulg med dit bundkort
ved du ikke hvilket chipset du har, kan dette program fortælle dig det.
everest home edition
http://lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Avatar billede boselbach Nybegynder
19. januar 2005 - 15:07 #4
c-holst tak men jeg kan ikke finde en vga driver ud fra de oplysninger. ved ikke om du kan hjælpe med det?
--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4, 1513 MHz (15 x 101)
      CPU Alias                                        P68, Willamette, A80528
      CPU step                                          B2
      Instruktions Sæt                                  x86, MMX, SSE, SSE2
      Oprindelig Hastighed                              1500 MHz
      Engineering Sample                                Nej
      L1 Trace Cache                                    12K Instructions
      L1 Data Cache                                    8 KB
      L2 Cache                                          256 KB  (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

    CPU Fysisk Information:
      Type                                              423 Pin PGA
      Størrelse                                        5.34 cm x 5.34 cm
      Transistorer                                      42 million
      Proces Teknologi                                  6M, 0.18 um, CMOS
      Teknologi                                        217 mm2
      Core Spænding                                    1.70 - 1.75 V
      I/O Spænding                                      1.70 - 1.75 V
      Typisk Forbrug                                    48.9 - 71.8 W  (afhængig af clock hastighed)
      Maksimalt Forbrug                                66 - 96 W  (afhængig af clock hastighed)

    CPU Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/processor.htm

    CPU Udnyttelses Grad:
      1. CPU                                            0 %

--------[ Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    08/30/2001-i845-ITE8712-6A69VE19C-00
      Motherboard Navn                                  Matsonic MS9007C

    Front Side Bus Egenskaber:
      Bus Type                                          Intel NetBurst
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                101 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                403 MHz
      Båndbredde                                        3228 MB/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          SDR SDRAM
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                101 MHz
      Effektiv Hastighed                                101 MHz
      Båndbredde                                        807 MB/s

    Egenskaber for Chipset Bus:
      Bus Type                                          Intel Hub Interface
      Bus Bredde                                        8 bit
      Virkelig Hastighed                                67 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                269 MHz
      Båndbredde                                        269 MB/s

    Motherboard Fysisk Information:
      CPU Sokler                                        1
      Udvidelses Sokler                                6 PCI, 1 AGP, 1 CNR
      RAM Sokler                                        3 DIMM
      Integrerede Enheder                              Audio
      Form Faktor                                      ATX
      Motherboard Chipset                              i845

    Motherboard Producent:
      Producent                                        Matsonic, Inc.
      Produkt Information                              http://www.matsonic.com/new/product_intel.htm
      Hent BIOS software                                http://www.matsonic.com/new/download_intel.htm

--------[ Hukommelse ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Fysisk Hukommelse:
      Total                                            319 MB
      Brugt                                            174 MB
      Fri                                              145 MB
      Udnyttelse                                        54 %

    Swap / Pagefil:
      Total                                            774 MB
      Brugt                                            159 MB
      Fri                                              615 MB
      Udnyttelse                                        21 %

    Virtuel Hukommelse:
      Total                                            1094 MB
      Brugt                                            333 MB
      Fri                                              761 MB
      Udnyttelse                                        30 %

    Problemer og Forslag:
      Forslag                                          Installér mere hukommelse for bedste ydelse.

--------[ SPD ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ DIMM1: Infineon HYS64V8200GU-8 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Modul Navn                                        Infineon HYS64V8200GU-8
      Serie Nummer                                      0701402Eh
      Modul Størrelse                                  64 MB (1 rows, 4 banks)
      Modul Type                                        Unbuffered
      Hukommelses Type                                  SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            PC100 (100 MHz)
      Modul Bredde                                      64 bit
      Modul Spænding                                    LVTTL
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Opdaterings Frekvens                              Normal (15.625 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 100 MHz                                        3.0-2-2-5  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 100 MHz                                        2.0-2-2-5  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Ikke Understøttet
      Auto-Precharge                                    Understøttet
      Precharge All                                    Understøttet
      Write1/Read Burst                                Ikke Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Ikke Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

    Hukommelses Moduls Producent:
      Producent                                        Infineon Technologies AG
      Produkt Information                              http://www.infineon.com/cgi/ecrm.dll/ecrm/scripts/prod_cat.jsp?oid=-8003

  [ DIMM3: Infineon HYS72V16220GU-8 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Modul Navn                                        Infineon HYS72V16220GU-8
      Serie Nummer                                      010A0758h
      Produktions Dato                                  Uge 4 / 2000
      Modul Størrelse                                  128 MB (2 rows, 4 banks)
      Modul Type                                        Unbuffered
      Hukommelses Type                                  SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            PC100 (100 MHz)
      Modul Bredde                                      72 bit
      Modul Spænding                                    LVTTL
      Fejl Detekterings Metode                          ECC
      Opdaterings Frekvens                              Normal (15.625 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 100 MHz                                        3.0-2-2-5  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 100 MHz                                        2.0-2-2-5  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Ikke Understøttet
      Auto-Precharge                                    Understøttet
      Precharge All                                    Understøttet
      Write1/Read Burst                                Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Ikke Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

    Hukommelses Moduls Producent:
      Producent                                        Infineon Technologies AG
      Produkt Information                              http://www.infineon.com/cgi/ecrm.dll/ecrm/scripts/prod_cat.jsp?oid=-8003

--------[ Chipsæt ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Nord Bro: Intel Brookdale i845 ]

    Nord Bro Egenskaber:
      Nord Bro                                          Intel Brookdale i845
      Revision                                          03
      Type                                              593 Pin FC-BGA
      Størrelse                                        3.75 cm x 3.75 cm
      Core Spænding                                    1.5 V
      In-Order Queue Depth                              12

    Hukommelses Timing:
      CAS Latency (CL)                                  3T
      RAS To CAS Delay (tRCD)                          3T
      RAS Precharge (tRP)                              3T
      RAS Active Time (tRAS)                            7T

    Fejl Korrektion:
      ECC                                              Understøttet, Frakoblet
      ChipKill ECC                                      Ikke Understøttet
      ECC Scrubbing                                    Ikke Understøttet

    Hukommelses Sokler:
      DRAM Sokkel 1                                    64 MB  (SDRAM)
      DRAM Sokkel 2                                    128 MB  (SDRAM)
      DRAM Sokkel 3                                    128 MB  (SDRAM)

    AGP Kontroller:
      AGP Version                                      2.00
      AGP Status                                        Frakoblet
      AGP Enhed                                        ATI Radeon 9200 SE (RV280)
      Understøttede AGP Hastigheder                    1x, 2x, 4x
      Fast-Write                                        Understøttet, Frakoblet
      Side Band Addressing                              Understøttet, Frakoblet

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

    Problemer og Forslag:
      Problem                                          AGP er afbrudt. Dette kan give ydelses problemer.

  [ Syd Bro: Intel 82801BA ICH2X/M ]

    Syd Bro Egenskaber:
      Syd Bro                                          Intel 82801BA ICH2X/M
      Revision / Stepping                              12 / C0

    AC 97 Lyd Controller:
      Lyd Controller Type                              Intel 82801BA(M) ICH2X/M
      Codec Navn                                        Avance Logic ALC200(P)/ALC201(A)
      Codec ID                                          414C4710h

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    BIOS Egenskaber:
      BIOS Type                                        Award Modular
      Award BIOS Type                                  Award Modular BIOS v6.00PG
      Award BIOS Besked                                MS9007C 08/30/2001
      System BIOS Dato                                  08/30/01
      Video BIOS Dato                                  04/06/22

    BIOS Producent:
      Producent                                        Phoenix Technologies Ltd.
      Produkt Information                              http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
      BIOS Opdatering                                  http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

    Problemer og Forslag:
      Forslag                                          Are you looking for a BIOS Upgrade?  Contact eSupport Today!
      Forslag                                          System BIOS er mere end 2 år gammel. Opgradér hvis det er muligt.

--------[ PCI / AGP video ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    ATI Radeon 9200 SE (RV280)                                                        Grafik Kort
    ATI Radeon 9200 SE (RV280)                                                        3D Acclerator

--------[ GPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Grafik Processor Egenskaber:
      Grafik Kort                                      ATI Radeon 9200 SE (RV280)
      GPU Kode Navn                                    RV280
      PCI Enhed                                        1002 / 5964
      Transistorer                                      36 million
      Proces Teknologi                                  0.15u
      Bus Type                                          AGP 4x
      Hukommelses Størrelse                            128 MB
      GPU Hastighed                                    200 MHz  (original: 200 MHz)
      RAMDAC Hastighed                                  400 MHz
      Pixel Forbindelser                                4
      TMU per Forbindelse                              1
      Vertex Shaders                                    1  (v1.1)
      Pixel Shaders                                    1  (v1.4)
      DirectX Hardware Understøttelse                  DirectX v8.1
      Pixel Fillrate                                    800 MPixel/s
      Texel Fillrate                                    800 MTexel/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          DDR
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                165 MHz (DDR)  (original: 166 MHz)
      Effektiv Hastighed                                330 MHz
      Båndbredde                                        2640 MB/s

    Grafik Processor Producent:
      Producent                                        ATI Technologies Inc.
      Produkt Information                              http://www.ati.com/products/gamer.html
      Hentning af Driver                                http://www.ati.com/support/driver.html

    ATI Registers:
      ati-00F8                                          08000000
      ati-0140                                          32003200
      ati-0154                                          775774BF
      ati-0158                                          75320032
      ati-4018                                          04040400
      ati-CLKIND-0A                                    0059930C
      ati-CLKIND-0B                                    48000E00
      ati-CLKIND-0C                                    0400A430
      ati-CLKIND-0D                                    00007FFA
      ati-CLKIND-0E                                    0400FE00
      ati-CLKIND-0F                                    00980098
      ati-CLKIND-12                                    FF3F2323

--------[ Skrivebord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Skrivebords Egenskaber:
      Enheds Teknologi                                  Raster Visning
      Opløsning                                        1024 x 768
      Farve Dybde                                      24 bit
      Farve Planer                                      1
      Skrifttype Opløsning                              96 dpi
      Pixel Bredde / Højde                              36 / 36
      Pixel Diagonal                                    51
      Vertikal Refresh Rate                            Standard
      Skrivebords Tapet                                C:\Documents and Settings\bo\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

    Skrivebords Effekter:
      Combo-Box Animation                              Tilkoblet
      Drop Shadow Effekt                                Tilkoblet
      Flat Menu Effekt                                  Tilkoblet
      Font Smoothing                                    Tilkoblet
      Full Window Dragging                              Tilkoblet
      Windues Titelbar Stigning                        Tilkoblet
      Skjul Menu Adgangs Nøgler                        Tilkoblet
      Hot Tracking Effekt                              Tilkoblet
      Ikon Navn Ombrydning                              Tilkoblet
      List-Boks Blød Rulning                            Tilkoblet
      Menü Animation                                    Tilkoblet
      Menu Fade Effekt                                  Tilkoblet
      Minimér/Genopret Animation                        Tilkoblet
      Skygge på Muse Pil                                Tilkoblet
      Valg af Fade Effekt                              Tilkoblet
      Vis Lyd Tilgængeligheds Karakteristik            Frakoblet
      Værktøjs Tips Animation                          Tilkoblet
      Værktøjs Tips Fade Effekt                        Tilkoblet
      Windows Plus! Udvidelser                          Frakoblet

    Problemer og Forslag:
      Problem                                          Nogle programmer kører bedre med 32-bit farver.

--------[ Multi-Monitor ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

    \\.\DISPLAY1        Ja  (0,0)          (1024,768)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
20. januar 2005 - 00:43 #5
åbn:
http://www.matsonic.com/new/downloaddata/driver_iother.htm#ms9007c

hent de 3 zip. filer til dit ms9007c. udpak/installer og se om du nu kan installere VGA driveren.
Avatar billede boselbach Nybegynder
22. januar 2005 - 01:56 #6
tak
Avatar billede boselbach Nybegynder
22. januar 2005 - 01:57 #7
k smid lige et svar så jeg kan give point
Avatar billede gl.k. Nybegynder
23. januar 2005 - 02:14 #8
Har nok points , ellers tak. Men beskriv evt. lige, hvad du har gjort og om det virker nu.
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:16 #9
lukker du ikke her. bare accepter dit eget svar