Avatar billede gatez Nybegynder
17. januar 2005 - 17:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slut dato

Hejsa

Jeg udskriver min dato sådan ved hjælp af en funktion:

Response.Write DatabaseDate("yyyy-mm-dd")

Hvordan plus´er jeg 7 dage til den dato ? Det er vigtigt at den beholder samme dato format.

Jeg har prøvet sådan:
slut_dato = dateAdd("d",15,slut_dato)
Men så laver den om på dato formaten til:  dd-mm-yyyy og det må den ikke...

Hjælp ;)
Avatar billede gatez Nybegynder
17. januar 2005 - 17:24 #1
Okay... intet svar endnu... øv...

Hvordan udskriver jeg datoen om 7 dage ? Min funktion behøver ikke blive brugt, bare det er denne dato format:  yyyy-mm-dd  ?
Avatar billede Jman Praktikant
17. januar 2005 - 17:29 #2
denne her vender det hele om i hvert fald
startdato = DatabaseDate("yyyy-mm-dd")
slut_dato = year(dateAdd("d",7,startdato))&"-"&month(dateAdd("d",7,startdato))&"-"&day(dateAdd("d",7,startdato))
Avatar billede gatez Nybegynder
17. januar 2005 - 17:31 #3
Takker
Avatar billede Jman Praktikant
17. januar 2005 - 17:33 #4
skal du have et 0 foran i dag og måned, så kan du også få det med:

slut_dato = year(dateadd("d",7,startdato))&"-"&right("0"&month(dateAdd("d",7,startdato)),2)&"-"&right("0"&day(dateAdd("d",7,startdato)),2)