Avatar billede mcbear Nybegynder
21. oktober 1999 - 08:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WakeOnLan

Hvordan få man et WOL netkort til at tænde computeren???
Avatar billede killer Nybegynder
21. oktober 1999 - 08:55 #1
Du skal bruge noget software på en anden computer. Det man normalt bruger WOL til er, at man har f.eks en server, og man ønsker at sende updates, fixes, patches eller nye programpakker til medarbejderne om natten så de ikke bliver forstyrret i deres arbejde. Det er derfor normalt overvågningsværktøjer såsom CA UniCenter, IBM Tivoli og lignende der gør disse ting. Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede fatboy Nybegynder
21. oktober 1999 - 18:07 #2
Hvis du har indstillet dit WOL-netkort rigtigt, tænder din PC med ATX-strømforsyning, hvis der eksisterer et netværk. Altså hvis en anden pc bliver tændt på netværket, så tænder din også.
Avatar billede gozar Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:53 #3
Hvad så med indtastning af adganskoder og brugernavn og alt det sjov!!!
Avatar billede mcbear Nybegynder
22. oktober 1999 - 16:36 #4
Ikke til noget som helst - nu var det bare sådan at det var på det netkort jeg købte - og så ville det jo være synd ikke at lege lidt med det :-)
Avatar billede katzip Nybegynder
07. november 1999 - 21:41 #5
Hvor finder man den rigtige software til wol?
Avatar billede fatboy Nybegynder
08. november 1999 - 17:43 #6
katzip> - Hos netkort-fabrikanten og i biosen på netkortet.