Avatar billede bitbiter Nybegynder
17. januar 2005 - 13:53 Der er 2 kommentarer

hvordan indseter man et DataSet i en ny database

jeg har et DataSet hvor RowState = NIL i alle rows i alle tabeller. Jeg ønsker at indsette alle tabelderne i mit DataSet i en ny Database. Hvordan insetter man nemt sine tabeller over i en ny database.

noget i stil med:

for i := 0 to DataSet1.Tables['TabelName'].Rows.Count - 1 do
    DataSet1.Tables['TabelName'].Rows[i].RowState.Added := True;

DataAdapter1.Update(DataSet1, 'TableName');

problemet er bare at man ikke kan ændre RowState da den er read only, og DataAdapter.Update kun vil indsætte en Row hvis RowState := RowState.Added;
Avatar billede kammeyer Nybegynder
17. januar 2005 - 15:18 #1
normalt ville jeg gøre det via databasernes export / import funktion.

Prøv at arbejd med to datasets - og kør insert i stedet for update på destinationen.
Avatar billede bitbiter Nybegynder
17. januar 2005 - 16:25 #2
hvordan bruger man export / import funktionerne ? jeg har mange tabeller i mit dataset med mange kolonner i hver så det er meget arbejde hvis jeg skal skrive Parameters eller stored procedurer til det hele.

kort fortalt, modtager jeg et dataset over netter, dette dataset vil jeg så gerne gemme / insætte i en database der allerade ligger på modtager computeren