Avatar billede thundergod Nybegynder
17. januar 2005 - 10:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Browser "låser" efter applet i child-vindue kalder showDocument()

Hej,
Jeg har en applet der har følgende livscyklus:
1. Appletten loades af browseren i et child-vindue.
2. Den henter et billede fra en server.
3. Der bliver lavet en selection på billedet.
4. Appletten kalder getAppletContext().showDocument(enURL);
5. Vinduet hvor appleten vises lukkes automatisk vha javascript.
6. Parent vinduet åbner en ny URL, vha javascript.

Problemet er at ved punkt 6, hvor browseren henter et nyt HTML dokument (genereret) og de tilhørende ressourcer (billeder, css, etc.) så bliver browseren låst. Den fryser på god gammel windows maner. Resten af OS har det fint, og CPU er på normalt niveau.

Det skal siges at det kun er set ske på "sløve" maskiner. (600MHz / 128MB RAM)
De kan i øvrigt sagtens kan finde ud af at arbejde med andre applets. F.eks. netbank og aktiekurser på børsen.

Jeg kan se på min serverlog at de ressourcer der skal vises i HTML siden bliver hentet fra serveren, men de bliver altså ikke vist i browseren.

Herefter er der ikke andet at gøre med browseren end at tvinge den til at lukke.

Nogen idéer?
Avatar billede thundergod Nybegynder
17. januar 2005 - 10:45 #1
Glemte lige at nævne at java på maskinerne er henholdsvis JRE 1.4.2 og JSDK 1.4.2.
Avatar billede thundergod Nybegynder
06. juni 2007 - 11:30 #2
Spm. lukket..