Avatar billede skippie Nybegynder
17. januar 2005 - 10:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Viser kun ét resultat fra databasen

DIM var_Konsulent
  DIM var_Kunde
  DIM var_Kundeatt
  DIM var_StartDato
  DIM var_SlutDato
  DIM var_Opgave
  DIM var_Opfoelg
  DIM var_Fnavn
  DIM var_Enavn

str_Firmanavn = "SELECT ID FROM tbl_brugere WHERE Brugernavn = '"&Request.QueryString("user")&"'"
set rs_Firmanavn = Conn.Execute(str_Firmanavn)

str_OpenRapport = "SELECT * FROM tbl_opgave WHERE KundeID = '" & rs_Firmanavn("ID") & "'"
set rs_OpenRapport = Conn.Execute(str_OpenRapport)

if not rs_OpenRapport.EOF then

  str_konsulent = "SELECT Fnavn, Enavn FROM tbl_konsulent WHERE konsulentid = "& rs_OpenRapport("KonsulentID") &""
  set rs_konsulent = Conn.Execute(str_konsulent)

  var_KFnavn = rs_konsulent("Fnavn")
  var_KEnavn = rs_konsulent("Enavn")
  var_Kunde = rs_OpenRapport("KundeID")
  var_Kundeatt = rs_OpenRapport("Kundeatt")
  var_StartDato = rs_OpenRapport("Dato_Start")
  var_SlutDato = rs_OpenRapport("Dato_Slut")
  var_Opgave = rs_OpenRapport("Opgave")
  var_Opfoelg = rs_OpenRapport("Opfoelgning")

  Response.Write "<TABLE>"
  Response.Write "<TR><TD>Konsulent:</TD><TD>"& var_KFnavn & " " & var_KEnavn & "</TD></TR>"
  Response.Write "<TR><TD>Kundeatt.:</TD><TD>"& var_Kundeatt &"</TD></TR>"
  Response.Write "<TR><TD>Startdato:</TD><TD>"& var_StartDato &"</TD></TR>"
  Response.Write "<TR><TD>Slutdato:</TD><TD>"& var_SlutDato &"</TD></TR>"
  Response.Write "<TR><TD VALIGN=top>Opgavebeskrivelse:</TD><TD>"& var_Opgave &"</TD></TR>"
  Response.Write "<TR><TD VALIGN=top>Opfølgning:</TD><TD>"& var_Opfoelg &"</TD></TR>"
  Response.Write "<TR><TD></TD><TD></TD></TR>"
  Response.Write "</TABLE>"
  rs_OpenRapport.MoveNext

else
  Response.Write "Der er ikke indtastet nogen rapporter for firmaet "&Request.QueryString("user")&""
end if

Denne her kode viser kun ét resultat fra databasen, MoveNext er der og ja - med min begrænsede erfaring med ASP kan jeg simpelthen ikke gennemskue hvorfor den ikke går videre i databasen.
Der er 2 emner i databasen som den burde vise men den viser kun det første
Avatar billede fennec Nybegynder
17. januar 2005 - 10:18 #1
Du skal have et loop ind:

if not rs_OpenRapport.EOF then
  do while not rs_OpenRapport.EOF
  ...
  rs_OpenRapport.MoveNext
  loop
else
  Response.Write "Der er ikke indtastet nogen rapporter for firmaet "&Request.QueryString("user")&""
end if
Avatar billede skippie Nybegynder
17. januar 2005 - 10:35 #2
Hmmm virker, opret svar for point :)
Avatar billede fennec Nybegynder
17. januar 2005 - 10:37 #3
.o) <-- One Eyed Jack