Avatar billede liza Nybegynder
20. marts 2001 - 13:21 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

sort skærm ved opstart

jeg har installeret win2k pro på en ntfs particion, men når jeg starter op er der efter den blå bjælke er færdig sort skærm og computeren fryser.
jeg har opdateret mit grafikkort men det hjælper ingenting
er der nogen der kan hjælpe
på forhånd tak
Avatar billede nicodk Nybegynder
20. marts 2001 - 13:29 #1
den blå bjælke kommer den helt hen til slut eller kun halv vejs ?!, evt. prøve at give computer 10-15 min. og se om den er kommet ind der.
Avatar billede Jman Praktikant
20. marts 2001 - 14:17 #2
prøv også at trykke escape, når der er opstartsbillede - så vil du se hvad computeren faktisk laver under opstart og hvor den går i stå
Avatar billede liza Nybegynder
20. marts 2001 - 15:12 #3
nicodk>> den blå bjælke kommer helt til slut, jeg har prøvet at give computeren 10-15 min, men der sker ingenting
superior>> når jeg trykker escape under opstart sker der ingenting, den fortsætter bare til der kommer sort skærm
Avatar billede Jman Praktikant
20. marts 2001 - 15:35 #4
Hvis du lige har installeret anbefaler jeg at du geninstallerer win2k
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. marts 2001 - 18:13 #5
Fjern alle udnødvendig hardware enheder .. (netkort, lydkort)
Avatar billede Jman Praktikant
20. marts 2001 - 18:15 #6
hvad sker der hvis du starter på cd\'en?
Avatar billede tentakkel Nybegynder
20. marts 2001 - 18:15 #7
Jeg har haft samme problem - utroligt nok skete det ikke hvergang jeg havde en anden MUS i computeren - det fatter man jo slet ikke
Avatar billede liza Nybegynder
20. marts 2001 - 19:09 #8
nu har jeg geninstalleret, hjælper ikke en s***.
goulduck>> fjern alle...........?hvorfor
superior>> når jeg starter fra cd\'en sker der det samme
Avatar billede Jman Praktikant
20. marts 2001 - 19:56 #9
hmmmm ... har du mulighed for at tilslutte en anden skærm... Det ku måske være frekvensen, der ikke er OK...
Avatar billede liza Nybegynder
20. marts 2001 - 20:38 #10
jeg har desværre ikke andre skærme
jeg kører normalt opdatering på 75 hz
har det noget at sige?
Avatar billede jugger Nybegynder
20. marts 2001 - 22:42 #11
Hej liza,

Prøv at trykke \'F8\' når w2k booter og gå ind i \'Safe Mode\'.

Når du er ( ? ) kommet ind kan du checke dine event-logs ( Control Panel - Administrative Tools - Event Viewer ) for fejl. Håber du kan finde noget her ?

Mvh.
Jugger
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. marts 2001 - 06:55 #12
liza> Hvorfor du skal fjerne alle - well, du kan prøve med at fjerne driverne til disse enheder og så se om den kan starte normalt... hvis den laver det samme kan du fjerne enhederne helt.

Grunden til dette er at det måske er et af disse kort som laver en konflikt.
Avatar billede liza Nybegynder
21. marts 2001 - 15:17 #13
NU VIRKER DET!!!!!!!!
tak for hjælpen
jeg fjernede alt unødvendigt, og derefter startede i fejlsikret. det var tilsyneladende mit grafikkort-bundkort der lavede en konflikt, så jeg kørte update på grafikkortet igen, så virkede det.jeg vil gerne give point til både jugger og goulduck-kan jeg det?

liza
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. marts 2001 - 17:27 #14
Ja, det kan du ..

Du skal holde CTRL nede og så markere de navne (i den lille fire-kant) og tryk acceptere.. :-)
Avatar billede liza Nybegynder
21. marts 2001 - 18:45 #15
jeg takker igen

liza