Avatar billede marx Nybegynder
16. januar 2005 - 16:08 Der er 9 kommentarer

Hvorfor vil Mozilla ikke vise min tabel ordenligt?

http://www.muhaha.dk

Tjek tabellen i bunden, den "hænger", hvor det er meningen ar der hvor der står "Copyright - muhaha.dk 2002-2005", at den tabel skal ramme bunden af browser vinduet. Det virker i IE, men hvorfor ikke i Firefox?
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
16. januar 2005 - 16:19 #1
Prøv shift din <body> ud med:
<body topmargin="0" bottommargin="0">
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
16. januar 2005 - 16:20 #2
Skift Skulle der self stå ;)
Avatar billede marx Nybegynder
16. januar 2005 - 16:24 #3
Body'en er lavet i et css dokument.
Ser således ud:

body{
background-color:#ffffff;
margin-bottom: 0px;
margin-top: 0px;
topmargin: 0px;
bottommargin: 0px;
}

Men den laver stadig tricket :-(
Avatar billede marx Nybegynder
16. januar 2005 - 16:26 #4
TILLÆGSSPØRGSMÅL:

Sammenligner man IE og Firefox, så er selvsamme tabel højere i Firefox end den er i IE, hvor den er "trykket flad" som jeg gerne vil have det. Warum?

Synes i det hele taget at Firefox er irriterende at lave sider til..
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2005 - 17:20 #5
<ole>

steffansteffan >> Det hjælper ikke at gå tilbage til tussegammelt og forældet HTML  :)

marx >> height="100%" kan ikke bruges på et table-element - højden skal sættes med style.
Dernæst foreskriver CSS-standarden, at når du sætter en relativ højde (højde i %), skal denne udregnes på baggrund af det omkransende elements højde.
Det betyder, at det omkransende element, explicit skal have sat en højde. Det er vigtigt, at body-elementet på dette punkt ikke adskiller sig fra andre elementer ... dets omkransende element skal altså også have sat en højde:

body, html {
  height: 100%;
  background-color:#ffffff;
  margin: 0px;
  padding: 0px; /*Kun af hensyn til Opera, der opfører sig sært på dette punkt*/
}

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2005 - 17:22 #6
Dernæst er du pisket nødt til at bruge en fuldt kvalificeret DTD:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Vil du bruge CSS, er URL'en i DTD'en en absolut nødvendighed  ;o)

Det er muligt, du skal skrive en del af din CSS om, når du indsætter den korrekte DTD - men det er blot fordi, den i så fald er forkert skrevet  :)
Avatar billede marx Nybegynder
16. januar 2005 - 21:52 #7
Olebole:

"marx >> height="100%" kan ikke bruges på et table-element - højden skal sættes med style." - Har du ik et eksempel gemt i ærmet?

body{
height: 100%;
background-color:#ffffff;
margin-bottom: 0px;
margin-top: 0px;
margin: 0px;
padding: 0px;
}

Sådan ser det ud nu, men det virker stadig ikke. Nu er det værre(!)...
Avatar billede marx Nybegynder
18. januar 2005 - 00:43 #8
Har fået rettet noget af mit problem vha. en div boks.. men sammenligner man www.muhaha.dk i IE og i Firefox, er tabellerne "udviddet" i Firefox.. Hvis i forstår? Lidt a la hvis man havde brugt lidt for meget padding..

Nogen der har et bud på en løsning?
Avatar billede marx Nybegynder
18. december 2006 - 19:57 #9
lukket