Avatar billede zapzie Nybegynder
16. januar 2005 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente tekst fra en hjemmeside

Jeg bor på et kollegie hvor der er en hjemmeside, som man kan se hvor meget man har uploadet, downloadet og sådan noget.
Kan man hente tallet der står ud for fx "Upload:", så jeg kan vise det på min egen side?
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. januar 2005 - 15:21 #1
Ja, men du kommer til at lære lidt programmereing for at skrive et program der finder det korrekte tal i sidens htmlkode.

Og hvergang den side bliver lavet om skal du sandsynligvis også lave dit program om (erfaringsmæssigt bliver kollegiesider ret ofte skrevet om efterhånden som der kommer nye supernørder der skal etablere sig)
Avatar billede zapzie Nybegynder
16. januar 2005 - 15:32 #2
Kan godt programmere.
Hvordan henter jeg kildekoden?
Når jeg så har den, skal jeg så køre dokumentet igennem, ord for ord, og tjekke om det er lig med "Upload:" eller er den en smart funktion til det i php?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
16. januar 2005 - 19:05 #3
<?php

    $url = "http://www.DIN SIDE.dk";
    $content = file_get_contents( $url );
    $res = 0;
    if ( preg_match( '/<b class="ch">Upload:<\/b>(.*?)<br><br>/s', $content, $match ) )
    {
        $res = str_replace( " (more)", "", strip_tags( $match[1] ) );
        $array = explode( " / ", $res );
        print_r( $array );

    foreach($array as $fil) {

    echo $fil.'<br>';
    }
    else
    {
        echo "Kunne ikke finde noget...";
    }

?>
Avatar billede zapzie Nybegynder
16. januar 2005 - 21:09 #4
file_get_contents(): URL file-access is disabled in the server configuration in.

Har siden liggende hos b-one.

Men smid lige et svar stefmeister
Avatar billede stefmeister Nybegynder
17. januar 2005 - 16:08 #5
svar :D