Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:22 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Forskellige effekter i JS

Hej.
§1. Hvordan laver man en kode som gør man ikke kan minimer?

§2. Hvordan laver man en kode som gør man ikke kan gøre vinduet større ved at trække i siderne? (popup).

§3. Hvordan disabler man F11 og minimer knappen? Altså gør sådan man ikke kan trykke F11 og trykke på minimer knappen.

§4. Hvordan laver man sådan når man kommer til index filen ligemeget hvor man trykker skal den altid være hurtig til at skrive i et tekstfelt, så man ikke skal ned og trykke i tekstfeltet hele tiden.
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 13:28 #1
1. Hvadfor vil du forhindre folk i at bruge deres egen computer ?-)
2. window.open("enUrl.html","Popup","width=500,height=400,top=150,left=150,resizable=no");
3. Dunno ...
4. <body onload="document.FORMNAVN.FELTNAVN.focus();">
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:31 #2
§1 . - Til de ikke kan minimer chat popup vinduet :)
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:34 #3
Ang. den popup:

<script language="javascript"><!--
function winBRopen(theURL, Name, popW, popH, scroll) {
var winleft = (screen.width - popW) / 2;
var winUp = (screen.height - popH) / 2;
winProp = 'width='+popW+',height='+popH+',left='+winleft+',top='+winUp+',scrollbars='+scroll+',resizable='no'
Win = window.open(theURL, Name, winProp)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { Win.window.focus(); }
}
// -->
</script>

<a href="#" onClick="winBRopen('chat/chatten.php','chatten','800','550','no');return false;">
har prøvet mig frem, og gav ingen resultat
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 13:35 #4
Såvidt jeg ved, kan det kun laves for alvor, hvis det er en applikation, som kører på computeren ...

-- og grunden til at jeg skrev som jeg gjorde, var jo netop, at folk jo kan sidde og foretage sig noget andet, og så en gang imellem kaste et blik på en samtale !-)

-- muligvis kan du med mellemrum teste for om vinduet har fokus (eller bare sætte det i fokus !-), og du kan lave en onresize-event, som ideligt resetter vinduets størrelse, men det vil vel irritere en bruger, hvis computeren ikke opfører sig normalt ?-)
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:35 #5
har lavet.
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:37 #6
Iframen skriv.php:
  <form action="skriv_.php" method="post" name="form">
    <p align="left"><input type="text" name="tekst" style="font-family:Verdana; font-size:9; margin:0;  background:none; border-bottom-color:rgb(0,0,0); border-style:none;" size="100%">

</form>

chatten.php:
onload="document.form.tekst.focus();"

virker ikke, hvorfor?
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 13:37 #7
winProp = 'width='+popW+',height='+popH+',left='+winleft+',top='+winUp+',scrollbars='+scroll+',resizable=no';
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:38 #8
Har fikset roenving, siger jeg jo !-)
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:39 #9
Når man bruger rsizable=no kan man hellere ikke minimer vinduet ;) nice
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 13:39 #10
Det kunne jeg ikke gennemskue !-)

-- og den konstruktion virker hos mig, men jeg undgår også at bruge det i javascript reserverede ord 'form' til at navngive ...
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:42 #11
SÅ virker det, brugte "skrivdog" istedet for "form" :)
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:42 #12
Kan du ikke "disable" F5 og F11 ? :)
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:44 #13
F5:
<script language=javascript>
function click() {
event.keyCode=37;
        return false;
}
//document.onmousedown=click
document.onkeydown=click
</script>
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 13:49 #14
-- og den funktion, du skriver, er vist IE-specifik ...

-- hvis den skal virke på lidt flere browsere skal du vist ud i:

function click(e){
  keyCode = (window.event)?event.keyCode:e.which;
  if(keyCode == 37)
    return false;
}
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 13:51 #15
Kan du lave sådan dette vil virke også? !-)

function click() {
event.keyCode=37;
        return false;
}
//document.onmousedown=click
document.onkeydown=click
</script>

<script language=javascript>
function click() {
event.keyCode=112;
        return false;
}
//document.onmousedown=click
document.onkeydown=click
</script>

<script language=javascript>
function click() {
event.keyCode=27;
        return false;
}
document.onkeydown=click

</script>

Den vil ikke køres i onload hvorfor?
<body bgcolor="white"  onload="click();" onload="skriv.document.skrivdog.tekst.focus();" marginwidth="0" marginheight="0" topmargin="0" leftmargin="0" oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false" rightmargin="0">
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 13:58 #16
Du kan ikke have flere onload-attributter på et tag, og du kan ikke have flere af den samme funktion, men du vil vel også det samme hele tiden, så:

<script type="text/javascript">
function click() {
  keyCode = (window.event)?event.keyCode:e.which;
  if(keyCode==27||keyCode==112||keyCode==27)
    return false;
}
document.onkeydown=click

</script>

Den vil ikke køres i onload hvorfor?
<body bgcolor="white" onload="skriv.document.skrivdog.tekst.focus();" marginwidth="0" marginheight="0" topmargin="0" leftmargin="0" oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false" rightmargin="0">

-- og så vil jeg sikkert blive skidesur, hvis jeg prøvede at højreklikke på et link, for det er normalt den måde, jeg navigerer på !-)
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 14:00 #17
Hov ...

<script type="text/javascript">
function click(e) {
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 14:02 #18
Den funktion virker da ikke? Og den skal da køres i en onload eller?
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 14:10 #19
-- nej, du definerer jo at den skal køres på onkeydown !-)
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 14:11 #20
Er virkelig newbie til javascript, kan du ikke lave den til sådan jeg barek an smide den ind på siden?
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 14:11 #21
-- uden onload, eller?
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 15:11 #22
?
Avatar billede sjatten Nybegynder
16. januar 2005 - 15:32 #23
læg svar så.
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 15:49 #24
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 15:53 #25
-- og tak for point ;~}