Avatar billede omello Nybegynder
15. januar 2005 - 13:34 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Slå værdi op i en tabel og indsætte i form

Jeg har en formular, hvor jeg har et felt, der hedder "postnr". Når der er indtastet et postnummer skal Access slå op i tabellen "x_adresse-postnumre" (her er der to felter "postnr" og "Postby") og finde det tilhørende "postby" og indsætte dette i formularens felt "Postby". Jeg vil gerne køre det med en makro, det aktiveres, når formularens felt "Postnr" er opdateret. Jeg bruger makrohandlingen "Anggivværdi" og i udtryk mener jeg at skulle bruge Dlookup, men kan ikke få det til at virke. Jeg vil helst gøre det med en makro, men hvad skal jeg skrive for at få det til at virke?  TAK!
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 13:54 #1
I seem to recall Thomas having an example of this on his homepage

try having a look at his examples
http://www.nyholm.dk/makeiteasy/Home.asp?ContentID=30&MenuItemID=25
Avatar billede omello Nybegynder
15. januar 2005 - 13:58 #2
jeg kan ikke finde noget, der svarer til. Hvilket eksempel tænker du på?
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 13:59 #3
I''l see if I can finds an example for you
Avatar billede omello Nybegynder
15. januar 2005 - 14:02 #4
THANKS!
15. januar 2005 - 14:02 #5
Prøv at kigge på denne: http://www.makeiteasy.dk/eksempler/kalender.zip

Det drejer sig godt nok om noget andet, men der bruges en tilsvarende postnr-funktion.
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 14:03 #6
You can also use this in an UNBOUND fields control source.

=DlookUp("Postby", "x_adresse-postnumre", "Postnr = " & Me.PostNr)
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 14:04 #7
and if your postnr field is a text value then use

=DlookUp("Postby", "x_adresse-postnumre", "Postnr = '" & Me.PostNr & "'")
Avatar billede omello Nybegynder
15. januar 2005 - 14:14 #8
Thanks. Men feltet "Postby" i formularen over Kunder er bundet.

Det jeg har brug for, er at den automatisk udfylder det bundne felt "Postby", når "Postnr" er udfyldt. Jeg vil nemlig helst undgå at forbinde tabellerne Kunder og postnumre.

Håber I kan hjælpe?
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 14:39 #9
If you have a combo with two columns one for postnr and another for postby then you can choose a postnr and in the combo AFTER update event use SOMETHING like this

Me.Postby = Me.YourCombo.column(1)
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 14:41 #10
You can use the combo wizard to choose the data you want in the list.
Columns are numbered from 0 to the number of columns -1

so column(0) would be Postnr and column(1) would be postby
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 14:44 #11
I assume that postnr is also BOUND? if only the bostby is bound then you should concider changing it. If you have an autonumber as the primary key in your table x_adresse-postnumre then you could acually save this in the Kunder table and NOT Postnr or Postby.
Avatar billede omello Nybegynder
15. januar 2005 - 14:45 #12
Found a solution; THANKS!
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 14:48 #13
Your welcome
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 14:50 #14
did you find a solution to your previosu question?
You need to close the questions if they are finished with!
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2005 - 15:04 #15
thanks, og god weekend
15. januar 2005 - 16:35 #16
takker :o)