Avatar billede jlj Nybegynder
20. marts 2001 - 10:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kalender i Outlook

Vi er 14 mennesker, der kører Outlook på netværk. Er der nogen smart måde, man kan lave en \"fælles\" kalender for os, så man hver dag kan se, hvem der er her, om de er optaget osv.?
Avatar billede hojben Novice
20. marts 2001 - 10:08 #1
Filer > Åben > Anden brugers mappe > vælg kalender.
Avatar billede jlj Nybegynder
20. marts 2001 - 10:10 #2
Ja, men det giver jo ikke en samlet oversigt over f.eks. 5 kalender, men kun én kalender ad gangen.
Avatar billede hojben Novice
20. marts 2001 - 10:11 #3
så skal du have fat i et 3. parts produkt.. (som jeg ikke kender til)
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:01 #4
Køb MS Exchance mailserver.

Det fungere på den måde at der er en pc som fungerer som server og alle andre er klienter, som kan logge sig på.
Så kan du se dine kollegaers indbakke/kalender/journaler mm. ligesom det var dine egne.

Jeg er dog også sikker på at du kan definere det enkelte muligheder, så det kun bliver kalenderen du deler.
Dog er det en dyr løsning. En billigere er at kigge på http://tucows.com og lede efter de små software løsninger, eks. kalender der kan deles på et netværk.

I nogle af de mailprogrammer, eks. som
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:04 #5
(sorry) .....sidste sætning skulle ikke med.
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 14:28 #6
Ellers kig her på denne side http://www.danasoft.dk/danasoft/index.htm - klik på software, og evt. ring til dem for at høre hvornår deres kalender udkommer.
Avatar billede -ulli- Nybegynder
20. marts 2001 - 16:15 #7
Vi har MS Exchange server.

Vi har givet rettigheder til folk så de kan se hinandens kalendere.

Men hvordan laver man så man kan samle \"dagens aftaler for hver person\" i EEN kalender??

En af mine medarbejdere siger at der skal et 3. parts program til det? Det har hun hørt fra et andet firma. Kan det passe?

Avatar billede savle Nybegynder
20. marts 2001 - 18:08 #8
Du kan se et godt sted med mange tips, se under Outlook 2000, der er noget om fælles kalender.
http://www.hanno.dk/Default.asp
savle.
Avatar billede -ulli- Nybegynder
21. marts 2001 - 08:29 #9
Kanon!

Jeg takker mange gange :)