Avatar billede mikkeline38 Nybegynder
15. januar 2005 - 11:03 Der er 14 kommentarer

Diskdefragtmenteringsproblem - har kørt i 3 dage nu

Hej
Vi er nu på 3. døgn i gang med at diskdefragmente drev C. Den går i gang og i løbet af kort tid er den nået til 10% færdig. Så stopper den og skriver "indholdet af drevet er ændret - genstarter".
Indimellem kører den op til 100% hvor den ser ud til at rydde op og så starter den forfra.
Er dette korrekt - eller ??? Det skal siges, at vi har haft "problemet" så mange gange før, at vi ihvertfald i over et år, ikke har kørt den til ende, men stoppet før den sagde, at den var færdig.
Er der nogen som kan svare på om vi bare skal have mere tålmodighed, eller om der er fejl i systemet?
kærlig hilsen
Birgitte
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. januar 2005 - 11:13 #1
Hvor megen ledig plads har du på din harddisk, der skal være plads til at flytte rundt på sagerne.

Ellers prøv PerfectDisk fra http://www.raxco.com/ den er rigtig god, kan hentes i en trial-udgave.
Avatar billede summer Mester
15. januar 2005 - 11:13 #2
Det er højst sandsynligt fordi der kører for mange programmer i baggrunden samtidig.
Kør defrag fra Fejlsikret så vil det garanteret lykkedes.
Hvilket OS er det iøvrigt? - xp etc.
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2005 - 11:26 #3
som summer skriver: kør den fra fejlsikker tilstand
hop ud af internet
deaktiver avtivirus
Avatar billede mikkeline38 Nybegynder
15. januar 2005 - 11:30 #4
Der er rigelig med plads til harddisken - så det er ikke det som er problemet. Vi kører ikke med andre programmer åbne samtidig. Indimellem - som nu - er den midlertidigt stoppet - eller har den hele computeren for sig selv.
Det er windows 98 vi kører.
Hvordan kører man den i fejlsikret tilstand - hvad gør jeg?
Tak for jeres svar.
kh/Birgitte
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2005 - 11:52 #5
fejlsikker tilstand:  luk pc'en -> start igen og tryk F8 (gentagne gange) under opstart, så får du valgmuligheden
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2005 - 12:05 #6
hvis du ikke starter i fejlsikret! så stop evt. antivirus, firewall og opgavestyring (og alt andet) også selvfølgelig lige pillet netstikket ud.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. januar 2005 - 12:33 #7
Som grundregel skal der være ca. 20% fri plads.
I win98 plejer jeg at tage ctrl+alt++del og stoppe processer i baggrunden ( dog ikke explore.exe)
og så starte defrag, men du vil kunne opnå det samme ved at gøre det i fejlsikret som foreslået.
Avatar billede ppr Nybegynder
15. januar 2005 - 14:20 #8
Du skal starte i Fejlsikret tilstand ellers fortsætter dit problem blot....
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2005 - 14:38 #9
som summer skriver skal du defragmentere i fejlsikker tilstand - og fremover min. 1 gang hver 14. dag.

P.s. spørgsmålet har intet med eksperten at gøre ;)
Avatar billede mikkeline38 Nybegynder
20. januar 2005 - 12:55 #10
Hej igen alle
Så lykkedes det - i fejlsikker tilstand. Tak for hjælpen alle sammen.
kh/birgitte
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2005 - 15:24 #11
så skal summer vel lægge et svar, som du så efterfølgende kan acceptere :o)
Avatar billede summer Mester
20. januar 2005 - 18:51 #12
Fint det lykkedes. Da jeg havde windows 98 kørte jeg også altid defrag. fra Fejlsikret.
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 09:12 #13
Lukketid??
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2008 - 09:46 #14
summer tror du? det er da kun en 3 år gammel tråd.