Avatar billede krimos Nybegynder
20. marts 2001 - 09:02 Der er 15 kommentarer

forslag til eksamensprojekt c-niveau HTX.............100p

jeg vil høre om der er nogle der har et forslag til et eksamensprojekt, i programmering c-niveau HTX jeg giver 100point for det bedste forslag!!!!!!!!
Avatar billede krimos Nybegynder
20. marts 2001 - 09:03 #1
det skal selvfølgelig være i visual basic
Avatar billede krimos Nybegynder
20. marts 2001 - 09:04 #2
det være godt hvis i samtidig have noget materiale til det, vi skal især gøre brug af arrays og løkker.....vil vores lære have....
Avatar billede nicolair Nybegynder
20. marts 2001 - 09:09 #3
Jeg synes at du skal lave en hel/sej/stor/vild Flash film, det kender jeg en der har gjordt men ikke lige i HTX!!
Men sådan her,
Jeg ved jo ikke om du kan lide Flash!! men jeg synes at det skulle være det!! eller måske kunne du lave et program som kunne et eller andet! eller en fed hjemmeside!!
Eller måske et spil!
Et sejt spil! du kan så spørge din lærer om et emne og så kan du lave et spil af det!!! Det tror jeg ville være fedt!!.........Jeg skal nok udtrykke det lidt mere!!
Avatar billede nicolair Nybegynder
20. marts 2001 - 09:11 #4
Men du kan lige sige om der var noget godt i det jeg sagde oppe over! var der det?
Avatar billede krimos Nybegynder
20. marts 2001 - 09:21 #5
jaaa.....lidt var der vel.;-)
Avatar billede joern Nybegynder
20. marts 2001 - 09:46 #6
>>Krimos.

Prøv at kigge på http://www.eksperten.dk/spm/57112  Det vil være en lærerig opgave tror jeg.  Lars har ikke tid til selv lige at løse den, men den skal bruges i det virkelige cyber-liv.
Jeg vil ikke løse den for point.  Her er mit 10-minutters svar til Lars.  Kig på hans hjemmeside hvorfor det med 10 min.

Indsat brev:
Spørgsmål på Eksperten:  http://www.eksperten.dk/spm/57112

Jeg har en samling af større JavaScript filer der bruges som \"framework\" i en større webapplikation. Jeg har nu fået den opgave at dokumentere hvilke funktioner der er defineret hvor, samt at liste den indbyrdes sammenhæng.
Resultatet skal kunne bruges på to måder:
1: Man sidder med en stump kode, eller en HTML side, og ser at en bestemt funktion kaldes. Hvor er den funktion defineret (I hvilken fil, linie?)
2: Man sidder og ændrer i en funktion. Hvor (i hvilke filer, linie) kaldes denne funktion?

Jeg forestiller mig en \"sniffer\" der kan lede efter bestemte ord eller tegn sekvenser, og så lægge en liste i f.eks. Excel, med navnene på funktionerne. Efterfølgende bruges listen til at matche på en ny streng, der så viser hvor funktionen bruges i andre filer.
Er der nogen der kender til programmer/scripts der kan løse dette?
Alternativt, er der nogen der kan/vil (Evt. for flere points ) lave et sådant til mig?

:-) Lars/Altinet

Skitse til VB-program til gennemsyn af scriptfiler.

De filer der skal undersøges må enten ligge i samme mappe eller der må oprettes en liste med deres placering med fuld sti.

Løsning for alle filer i samme mappe:

En form med FileListBox
En ASCII-fil til output.
En tæller for linienummer

Åben fil #1 for input
Læs linie for linie og søg efter strengen \"function\"
Gem filnavn - navn på funktion og linienummer med append i output-filen.

Åben fil #2 og gentag.

Ascii-filen kan organiseres på forskellig måde, evt. som kommasepareret med henblik på indlæsning i Excel el. lign.

\"Sniffer-programmet\" kan også indrettes til at være frontend for en database med ascii-filer som grundlag.  Det afhænger af hvor stor opgaven bliver og hvor ofte den skal udføres.
Avatar billede nicolair Nybegynder
20. marts 2001 - 10:13 #7
Ok hvad var det der kunne bruges i MIN ide?
Avatar billede joern Nybegynder
20. marts 2001 - 10:35 #8
Arrays og løkker.  m.v.h.  Jørn
Avatar billede skwat Praktikant
20. marts 2001 - 11:45 #9
et yatzy spil:
som gemmer Highscoren i en DataBase.
evt. netmultiplayer

Eller
et kryds og bolle spil med AI(det lavede jeg selv i gynasiet
Avatar billede skwat Praktikant
20. marts 2001 - 11:46 #10
hvis det nu bliver mig
Avatar billede driis Nybegynder
20. marts 2001 - 11:51 #11
Jeg er selv igang med eksamensprojektet i Programmering på HTX ; og jeg laver et program, der kan omdøbe MP3 filer ud fra deres ID3 tag eller skrive ID3 tags ud fra filnavnene. Jeg laver det i Visual Basic.

Forslag til andre projekter:

- Windows-like lommeregner med flere funktioner (rimeligt nemt)
- SMS sender i VB (don\'t ask me how ;-)
- Et program, der automatisk kan lukke/logge af/låse/genstarte computeren, når det køres (ikke helt nemt hvis det skal virke i Win2K)
- En Hex-editor eller Hex-viewer
- Et program til at unzippe mange zip-filer på en gang

Håber, det gav lidt inspiration!
Avatar billede adagio Nybegynder
20. marts 2001 - 18:16 #12
Eller hvad med at lave et lille kortspil, som Black Jack eller Vist. Eller måske et brætspil af en slags...
Avatar billede vatnisserne Nybegynder
09. november 2001 - 21:06 #13
Jeg synes du skal holde på at lave et kortspil som adg sagde for der kommer du til at arbejde meget med arrays og lykker.

Held og lukke.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2002 - 14:48 #14
Hvad med et program der checker en given tips-række for antal korrekte tegn, og bagefter regner premien ud.

Du vil helt sikkert bruge masser af arrays, løkker og string rutiner.

Jeg har haft en lignende opgave i C++, på mit studie.

Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2002 - 21:53 #15
Hvad med lidt feedback på de svar som er givet ?