Avatar billede musling Nybegynder
14. januar 2005 - 13:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Drop down menu

Jeg har lavet en drop down menu på min hjemmeside. Jeg har brugt denne menu: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/sm/index.htm og den fungerer sådan set rigtig fint. Problemet er bare, at min hjemmeside er opbygget med rammer (bruger Frontpage 2000), og drop down menuen forsvinder ind under rammen neden under.

Jeg fandt en kode, som skulle gøre, at menu folder ud oven over rammen neden under, men jeg forstår ikke så meget af det. Er der nogen, der kan forklare mig, hvad der foregår her:

Step 1: Create frameset
Create frameset with coloms

<html>
<head>
<title>Your Title</title>
</head>
<frameset cols="150,*" framespacing='0' frameborder='0' border=0>
<frame frameborder='0' framespacing='0' src="MyNavigation.htm"
noresize scrolling='no' name="MyFrameOne"></frame>
<frame frameborder='0' framespacing='0' src="MyMain.htm"
name="MyFrameTwo"></frame>
</frameset>
</html>

Create frameset with rows

<html>
<head>
<title>Your Title</title>
</head>
<frameset rows="150,*" framespacing='0' frameborder='0' border=0>
<frame frameborder='0' framespacing='0' src="MyNavigation.htm"
noresize scrolling='no' name="MyFrameOne"></frame>
<frame frameborder='0' framespacing='0' src="MyMain.htm"
name="MyFrameTwo"></frame>
</frameset>
</html>

Step 2: Inserting necessary codes
i) Add the below script in the <BODY> of MyframeOne, immediately
following the tag:

<html>
<head>your header html</head>
<body>
<script type='text/javascript'>
//HV Menu- by Ger Versluis (http://www.burmees.nl/)
//Submitted to Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script and more
function Go(){return}</script>
<script type='text/javascript' src='exmplmenu_var.js'></script>
<script type='text/javascript' src='menu_com.js'></script>

your html
</body>
</html>
(Where MyFrameOne is the name of the navigation frame.)

ii) Then, add the below code inside the <BODY> tag itself of
MyFrameTwo, as follows:

<html>
<head>your header html</head>
<body
onload="java script:{if(parent.frames[0]&&parent.frames['MyFrameOne']
Go)parent.frames['MyFrameOne'].Go()}">
your html
</body>
</html>
(Where MyFrameOne is the name of the navigation frame.)

Jeg er ikke særlig god til at programmere, og jeg kan ikke finde ud af at lave min hjemmeside uden rammer, som jeg ellers er blevet foreslået at gøre.

Mvh
Anne
Avatar billede flintstone Novice
14. januar 2005 - 15:37 #1
Læg lige et link, så man kan se problemet.
Avatar billede musling Nybegynder
14. januar 2005 - 17:43 #2
Ok,
www.astapoulsen.dk - det er bare en privat hjemmeside til min datter, og den er ikke færdig endnu.
I undermenuen til Fotoalbum er der mange flere links, men dem kan man ikke se, fordi de falder ind under rammen neden under.

Mvh
Anne
Avatar billede flintstone Novice
14. januar 2005 - 19:15 #3
Nu behøver du vel ikke nødvendigvis at bruge rammer? Du har p.t kun en topramme og en hovedramme.
Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at lave siden uden rammer og få siden til at virke. Så kan du efterfølgende rode rundt med rammer. Så skulle der jo også være en større mulighed for, at din dropdown menu kommer til at fungere.
Avatar billede flintstone Novice
14. januar 2005 - 19:19 #4
Og hvis intentionen kun er den, at der skal være en menu i toppen, så er rammer helt unødvendige............efter min mening c",)
Avatar billede flintstone Novice
14. januar 2005 - 20:09 #5
Du kan også hente denne her http://www.scriptocean.com/hmenu.html

Så kan du lave menuen så den går vandret i stedet for lodret.
Avatar billede flintstone Novice
15. januar 2005 - 12:26 #6
Ellers bliver du nødt til at finde en menu som har funktionen "croosframe". Så kan den nemlig gå ned over den frame som er nedenunder.
Avatar billede musling Nybegynder
16. januar 2005 - 11:49 #7
hvor finder jeg sådan en menu?
Avatar billede flintstone Novice
16. januar 2005 - 14:08 #8
Søg efter cross frame menu på www.google.dk , eller drop frames helt og aldeles, eller brug det program som jeg har linket til tidligere.
Avatar billede flintstone Novice
17. januar 2005 - 19:44 #9
Håber du hat fundet ud af noget.
Avatar billede flintstone Novice
17. januar 2005 - 19:44 #10
.....har.....