Avatar billede 19tal Nybegynder
13. januar 2005 - 17:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Scandisk starter under hver opstart ?

Hey Eksperten.

Nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg slipper af med, at min pc køre scandisk af min HD hvergang jeg starter min pc op ?
Har kun én HD, som er delt i to partioner. Det skal lige siges, at det er kun drev D: den scanner.

Os: Win Xp med SP2

Mvh Lukasz
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. januar 2005 - 17:38 #1
finder den nogle fejl.??

ellers prøv at køre i scandisk fra windows, check alle.!
Og lad den køre færdig.
hvis det ikke hjælper, så prøv at slette alle gendannelses punkter(2.fanblad i diskoprydning), og prøv igen.
Blot et bud..O)
Avatar billede s_f Nybegynder
13. januar 2005 - 19:02 #2
Går ud fra du kører XP, du annulere den vel ikke hver gang den kommer?

For så vil den komme indtil den er kørt igennem :)

Vh Steffen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. januar 2005 - 19:09 #3
Prøv inde fra Windows at gå i <Start> og tryk <Kør>
Skriv i feltet    CMD  og tryk Ok.

Skriv så i promten:
CHKDSK /F    (husk mellemrum mellem SHKDSK og /)
og tast <Enter> - skriv J og tast <Enter> - skriv EXIT og tast <Enter>

Genstart.

Den vil nu scanne og rette fejl - løser dette problemet ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. januar 2005 - 19:11 #4
(husk mellemrum mellem CHKDSK og /)
Sådan skulle parantesen ha' set ud - beklager :-(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. januar 2005 - 19:13 #5
Prøv derefter samme metode, men hvor du i promten først skriver D: og taster <Enter>
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. januar 2005 - 20:54 #6
det er lidt nemmere at hjælpe, hvis vi for lidt respons..O)
Avatar billede 19tal Nybegynder
13. januar 2005 - 21:49 #7
Ved godt det er lidt nemmere hvis i får noget respons, men kan desværre ikke afprøve det i har forslået. Jeg er nemlig ved at downloade Half life2 Demoen, det ville være synd og starte forfra når den fylder 751 Mb. Jeg kan først give jer noget respons imorgen.
Men tak fordi i er så hjælpsomme :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. januar 2005 - 22:04 #8
hvor henter du en fra..?
jeg prøver netop nu at henet fra daily rush, og det tager ca. 10min.
(ok-har 10/10).. men der er hul igennem..O)
Avatar billede 19tal Nybegynder
13. januar 2005 - 22:29 #9
Haha,henter fra noget der hedder www2.ati.com står der hhmm. selvom jeg ikke kan få det til at passe. Men ja når man sidder på en 256/256 så tager det sq noget tid, eller retter sagt MEGET lang tid :P. Tror den lagde ud med at sige 7 Timer. men den er færdig ved 01.00 tiden håber jeg :P Henter med 27,1 Kb/sek ( Ja der er hul igennem :P )
Avatar billede 19tal Nybegynder
15. januar 2005 - 12:06 #10
Så nu er jeg tilbage igen, har haft lidt travt med skole og arbejde. Jeg har afprøvet alt det i har foreslået, og den gør det stadig. CHKDSK /D virkede ikke, det virkede kun med /F.
Men hvor finder jeg scandisk inde i windows ? kan kun finde diskoprydning og diskdefragmentering.

Til S_F ja jeg kører dem helt igennem, og den kommer ikke med nogen fejl.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. januar 2005 - 21:18 #11
Du skulle ikke skrive chkdsk /d

Åbn promten > skriv D: og tast <Enter> for at skrifte til dit C-drev.

Deref
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. januar 2005 - 21:19 #12
Deref..... =
Derefter skriver du chkdsk /f og trykker på <Enter>
Avatar billede 19tal Nybegynder
17. januar 2005 - 15:18 #13
Hej igen, Victor-1 det ser udsom om at dit forslag har løst problemet.
Kan du ikke lige ligge et svar, så kan jeg vive dig point.
Og tak for hjælpen.

Mvh Lukasz
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. januar 2005 - 15:20 #14
S'gerne  ;-)
Takker på forhånd.