Avatar billede skippie Nybegynder
13. januar 2005 - 11:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Variabler og database

str_Firmanavn = "SELECT Firmanavn FROM tbl_brugere WHERE ID = "&Request.Form("KundeID")&""
Conn.Execute(str_Firmanavn)

Dim var_Firmanavn

var_Firmanavn = str_Firmanavn("Firmanavn")

response.write(var_Firmanavn)

Når jeg eksekvere denne kode siger den:

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
Typer stemmer ikke overens: 'str_Firmanavn'
/admin/rapportcreate.asp, line 15

Det er jo mig der er helt forkert på den, men har siddet og kigget på tutorials til hvordan jeg erklærer variabler og kan ikke finde noget om hvordan jeg kombinere det med udtræk fra database..
Nu har jeg ledt og prøvet i lang tid så hvis der er en der lige kan fortælle mig hvordan det gøres ville jeg sætte meget stor pris på det.
Avatar billede fennec Nybegynder
13. januar 2005 - 11:17 #1
str_Firmanavn = "SELECT Firmanavn FROM tbl_brugere WHERE ID = "&Request.Form("KundeID")&""
set rs = Conn.Execute(str_Firmanavn)
if not rs.eof then
  response.write rs("Firmanavn")
end if
Avatar billede skippie Nybegynder
13. januar 2005 - 11:18 #2
Tusind tak, virkede perfekt, men du må jo lige oprette et svar hvis du vil have point.
Avatar billede fennec Nybegynder
13. januar 2005 - 11:19 #3
.o) <-- One Eyed Jack