Avatar billede excession Nybegynder
13. januar 2005 - 10:23 Der er 7 kommentarer

XSL copy value-of

Hejsa

Jeg har en XML fil hvor en node <post>.. oprtræder i forskellige niveauer i XML træet

Umiddelbart under budgetPost er der et element <gruppe>.  Jeg vil gerne kopiere det tekst som gruppe indeholder til et element i samme niveau som hedder <info> :

<post>
  <gruppe>4</gruppe>
  <info></info>
</post>

skal blive til :

<post>
  <gruppe>4</gruppe>
  <info>4</info>
</post>

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Tak!
Avatar billede excession Nybegynder
13. januar 2005 - 10:31 #1
jeg vil altså beholde hele XML filen.. men der skal bare lige kopieres et tal et sted fra til e anden..
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2005 - 10:36 #2
Denne template skulle kunne gøre det:

<xsl:template match="gruppe">
  <xsl:copy-of select="." />
  <info><xsl:value-of select="." /></info>
</xsl:template>

/CS
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2005 - 10:39 #3
Ah, well - disse fungerer nok bedre sammen med et evt. eksisterende stylesheet:

<xsl:template match="post">
  <xsl:apply-templates />
</xsl:template>

<xsl:template match="gruppe">
  <xsl:copy-of select="." />
  <info><xsl:value-of select="." /></info>
</xsl:template>

<xsl:template match="info" />

/CS
Avatar billede excession Nybegynder
13. januar 2005 - 10:51 #4
hmm kan ikke få det til at virke..
Avatar billede excession Nybegynder
13. januar 2005 - 11:03 #5
hvordan konverterer jeg XML filen? Jeg har forsøgt i XML Spy, men det er HTML der kommer ud og alle elementer er væk..
Avatar billede babz Nybegynder
13. januar 2005 - 14:38 #6
Hvordan binder du XML og XSL sammen....ligger det i XMLfilen eller bruger du ASP eller noget andet.
Der er forskel på om browseren modtager output fra serverens ASP eller om det bliver oversat af browseren selv????

/B
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2005 - 23:32 #7
Okay - hvis du bare skal have din XML fil transformeret til det nye format, er det nok nemmest at hente Microsofts "Command Line Transformation Utility"
(http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2fb55371-c94e-4373-b0e9-db4816552e41&displaylang=en) (eller Google efter "msxsl.exe")

Brug dette XSLT Stylesheet:

<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" version="1.0">

<xsl:template match="@*|*">
  <xsl:copy>
      <xsl:apply-templates select="*|@*" />
  </xsl:copy>
</xsl:template>

<xsl:template match="post/gruppe">
  <xsl:copy-of select="." />
  <info><xsl:value-of select="." /></info>
</xsl:template>

</xsl:stylesheet>

/CS