Avatar billede henriksr Nybegynder
13. januar 2005 - 09:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Drop down menu hænger når drev skal vises inde fra programmer

Altså..

En bruger starter winword.exe og trykker sig ind i Open file. Her trykker brugeren så på den drop down menu der har oversigten over tilgængelige resourcer på netværket.

Problemet er at det tager op til 1 minut inden listen vises, og at computeren "fryser" i mellemtiden. Når dette er overstået, er det somom windows husker hvilke resourcer der er i 30 minutter, og inden for denne periode vises drop down menuen med det samme. Her efter skal den igen opdatere informationerne.

Jeg ville gerne opnå at listen altid vises med det samme, og kan forestille mig at man skal have specifiseret at det skal være persistant forbindelser når maskinen starter.

Jeg tror måske en del af problemet er at nogle af vores drev ligger i USA. Dette kan være delagtig i den lange søgetid.

Hvis nogen har et forslag, eller et svar hører jeg gerne om det :)

mvh
Henrik
Avatar billede zyklone Nybegynder
13. januar 2005 - 16:13 #1
Hej Henrik,

Har dette problem hos alle brugere?

Det første jeg i sådan situation var at omdøbe brugers profil og lade vedkommende logge på igen. Det kan udelukke netværks problematikken.
Men som udgangspunkt tager tid at vise drev oversigten (2-4 sekunder)
Det næste som jeg så ville gøre var at unmappe de pågældende drev som er tilknyttet i USA og se om det hjælper.
Hvis det heller ikke gør skidt bedre bliver det svært da login scriptet sansynligvis smider drev i hovedet på brugerne og Windows kigger i registreringsdatabasen over hvilke drev der skal vises.
Avatar billede henriksr Nybegynder
09. marts 2005 - 10:50 #2
ja det er på alle brugere, og jeg kan ikke bare afmappe drevne vi har til USA, da folk bruger dem hele tiden.. Jeg er mere ude efter at det må være en GPO der skal til som kan styre om listen skal opdateres hvergang man netværksbrowser...

Jeg ringer til VMdata og ser om de har en ide, lukker spm. her.