Avatar billede mikkelbm Nybegynder
13. januar 2005 - 08:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Replikering af MSDE

Hej

Jeg har det problem, at jeg skal ha' replikeret hele min MSDE database over i en anden. Hvordan gør jeg det?
Og hvis man vil gøre det inde fra sit eget program hvilke kommandoer skal man bruge og hvordan? (programmet er skrevet i C#)

Det jeg skal bruge det til, er at man fra mit program skal kunne vælge en slags 'Demo mode' hvor man får en direkte kopi af sine eksisterende data, men alle ændringer bliver ikke registreret i den 'rigtige' database. På den måde kan brugeren frit afprøve alle funktioner uden det får konsekvenser for regnskabet o.lign.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2005 - 08:43 #1
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
13. januar 2005 - 08:51 #2
Det ser godt ud!

Jeg kigger på det, tester lidt og vender så tilbage.

Der findes ikke et tool i MSDE (via nogle kommandolinjer) hvorpå man nemt kan gøre det?
Eller et trejdeparts modul man kan integrere i sit program?

Eller er det nemmeste at lave det selv?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
13. januar 2005 - 14:14 #3
>> Arne

Nu fik jeg endelig tid til at kigge lidt på dit link. Det problem jeg lige kan se ved at gøre det på den måde er, at hvis jeg har:

Database1    med følgende tabeller:
Kunde (id, navn, adresse...)
Vare (id, navn, pris...)

Database2
(som er tom)

Hvordan får jeg så flyttet alt over i Database2? Altså id skal være primærnøgle i begge databaser, navn skal være text, pris skal være tal osv...
Som udgangspunkt er der ingen tabeller i Database2.

Kan man det med den måde du gør det på i eksemplet?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2005 - 14:22 #4
Ja.

sp_tables giver dig tabel navnene

sp_columns giver dig felt navn eog typer for en tabel

Det er lidt arbejde, men det kan gøres.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
13. januar 2005 - 14:25 #5
Fint.

Og set med dine øjne er det det rigtige/bedste at gøre?

Eller har du kendskab til noget eksisterende kode eller nogle moduler der kan gøre det?

(smid et svar)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2005 - 14:36 #6
De versioner af SQLServer som koster penge kommer med Enterprise Manager
som har glimrende værktøjer til det.

Men givet at det skal gøres af dit program, så tror jeg at det er måden.

Muligvis findes der kode på nettet så du kan undgå at skrive en masse kode,
men jeg kan ikke huske at have set noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2005 - 14:37 #7
svar
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
13. januar 2005 - 14:37 #8
Ok - tak for hjælpen!