Avatar billede snorres Nybegynder
13. januar 2005 - 07:39 Der er 6 kommentarer

Menu efter mapper

Hej eksperter,
jeg ved godt 200 point ikke er meget for det jeg skal bruge, men håber nu aligevel der sider en der ude med koden faerdig eller med nok fritid til at gide hjaelpe mig med det.

Det jeg skal bruge er et stygge kode der går ind og ser hvilke mapper der ligger i en mappe (samt under mapper), og laver en menu derefter.

Altså.

Lad os sige jeg har to mapper der hedder INDEX og ANDET
i den mappe der hedder INDEX har jeg 2 mapper, en der hedder MAPPE1 og MAPPE2
og i hver af dem har jeg 2 mapper der hedder UMAPPE1 og UMAPPE2

Scripted skal så lave en menu der ser sådan ud:

INDEX <--skal pege på en en fil der hedder /INDEX.php
-MAPPE1 <--skal pege på en fil der hedder /MAPPE1/index.php
  -UMAPPE1 <--skal pege på en fil der hedder /UMAPPE1/index.php
-MAPPE2 <--skal pege på en fil der hedder /MAPPE2/index.php
  -UMAPPE2 <--skal pege på en fil der hedder /UMAPPE2/index.php
ANDET <-- skal pege på en fil der hedder /ANDET.php

- står for space

Det skal vaere sådan at den selv finder mapperne i den valgte mappe samt undermapper, så jeg bare kan smide en ny mappe ind, og så opretter den et menupunkt uden at jeg aendre i menuen :)
Avatar billede loevgaard Praktikant
13. januar 2005 - 08:16 #1
Du kan vel lave noget lignende det her:
<?php
function DrawDir($dir) {
if ($handle = opendir($dir)) {
  while (false !== ($file = readdir($handle))) {
      echo $file."<br>";
      DrawDir($dir.$file);
  }
  closedir($handle);
}
?>

Den må kunne skrive lidt ud, så kan du selv lege lidt videre :)
Avatar billede snorres Nybegynder
13. januar 2005 - 21:20 #2
jeg har prøvet lidt af hvert nu, men kan slet ikke få den til at give noget svar :S
Avatar billede snorres Nybegynder
17. januar 2005 - 07:03 #3
Nogen andre?
Avatar billede snorres Nybegynder
19. januar 2005 - 07:27 #4
Det var da utroligt at ingen kan hjaelpe mig :S
hvaså med nogle links til noget jeg kan bruge?
Avatar billede hasmi Nybegynder
19. januar 2005 - 07:41 #5
Hvis du kan bruge en færdigkodet menu, så skulle A1menu vist kunne klare det, du ønsker. Jeg har selv tænkt mig at teste den, men så langt er jeg ikke kommet endnu.
Den kan hentes her:
http://php.resourceindex.com/detail/01054.html
Avatar billede snorres Nybegynder
19. januar 2005 - 07:47 #6
Hvis den gør det siger jeg tusind tak, tester den senere idag :)