Avatar billede joch Nybegynder
20. oktober 1999 - 16:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Store fonte!!!

Er det muligt at tvinge mit program til at bruge normal fontstørrelse? Jeg har det problem at alt rykker sig, også grafikken!!!
Avatar billede shjtip Nybegynder
21. oktober 1999 - 12:51 #1
Jeg er ikke lige helt sikker på at jeg har forstået spørgsmålet, men med hensyn til faste fontstørrelser på din form kan det styres af programmet.
eks.

form1.fontsize = 12  'hvis størrelse 12 er noremal størrelse
text1.fontsize = 12  '
label1.fontsize = 14
label1.fontbold = true  ' laver fed skrift på din label
og sådan kan du blive ved med at designe din brugerflade i selve programkoden
uden at sætte tingende i propertiesvinduet i desig mode
Hilsen Simon

Avatar billede joch Nybegynder
21. oktober 1999 - 13:56 #2
Nej, det er ikke det jeg mente!

I Win95, under skærmindstillinger kan man slå store fonte til. Gør man det vælter alt i ens program.

Jeg har ikke selv Win95 installeret, så jeg kan kun referer til hvad jeg er blevet fortalt.
Avatar billede amir11 Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:14 #3
Dog kan man let også sætte store FONTE i win98,win2000

Og det problem sker ikke kun til dig, men også næsten alle de store firmaer (Adobe, Corel, Microsoft, m.m.)

Du kan kun fikse den lille problem hvis du laver hele formen om (laver din egen form, label, picturebox...).

Det vil sige at du må IKKE bruge nogele af Windows (VB's) komponenter...

Du kan også lave hele systemen om, så når dim program starter skifter den skriftypen (store font..) om, og når den lukker sætter fonten til at blive stor igen.

Men det er ikke særlig smart, jeg kan lige prøve at kigge i min VB bibliotek, og se om jeg kan finde noget der skifter kun formens fonter til at blive mindre!
Avatar billede joch Nybegynder
04. januar 2000 - 10:50 #4
Det ser ikke ud som om der er nogen holdbar løsning, så jeg lukker spørgsmålet!