Avatar billede madsass Nybegynder
12. januar 2005 - 15:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mouseover = Skift billede

Hej Alle.
Jeg er igang med at lave en menu i flash. Den er her, øverst på siden: http://www.madsass.dk/index2.php

Jeg skal have lavet det sådan, at når man fører musik henover et punkt. Så skal den skifte til et andet billede.

Altså. Den menu jeg vil lave i flash er den samme som på http://www.madsass.dk/index.php. Bare i flash istedet for javascript / CSS.

Hvordan får man menuen til at skifte fra et billede til et andet ved at føre musen over?
Avatar billede pyroman Nybegynder
12. januar 2005 - 15:17 #1
Det simpleste er at bruge button symboler. Her lægger du så bare den grafik der skal være ved "up", "over" og "down" - i frames'ne med samme navne. Framet "hit" er det område der aktiverer knappen...
Avatar billede pallenoc Nybegynder
12. januar 2005 - 15:18 #2
Der er bl.a. i denne tråd nogle ret gode forklaringer på dit problem:
http://www.eksperten.dk/spm/539946
Avatar billede madsass Nybegynder
12. januar 2005 - 15:35 #3
Pyroman >
Jamen, hvis jeg gør det, så går den ikke hen til det nye billede :S
Avatar billede pyroman Nybegynder
12. januar 2005 - 16:03 #4
Du lægger fx ét billede i "up" og et andet i "over"...
Avatar billede madsass Nybegynder
12. januar 2005 - 16:48 #5
Pyroman >
Kontakt mig på msn: bjoerck@gmail.com, så kan du hjælpe mig der. Hehe :)
Avatar billede madsass Nybegynder
14. januar 2005 - 00:08 #6
Lukker spg. Opgav :)
Avatar billede madsass Nybegynder
14. januar 2005 - 00:09 #7
Hov. Skulle ikke være svar.
Hvem ville have points?
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. januar 2005 - 20:15 #8
Du skal vel have dit site færdigt... så kan du da ikke lukke ;)

Kig i flash's hjælp under "Creating buttons"... der står hvordan man laver knapper
Avatar billede madsass Nybegynder
15. januar 2005 - 01:06 #9
Har fundet ud af det. Vil du have points pyroman? :)
Avatar billede pyroman Nybegynder
15. januar 2005 - 10:31 #10
så skidt da :)