Avatar billede thanhplay Nybegynder
12. januar 2005 - 14:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

frameworks vs. applikation

Hej Eksperter

Jeg havde igår en lang diskussion med nogle af mine studiekammerater om, hvad et frameworks egentlig er, altså hvor skillelinjen mellem et framework og en applikation er.

Jeg havde den opfattelse af at et framework er :
lad os sige et program hvor 90 pct. af koden er skrevet, det er så op til programmøren at færdiggøre de sidste 10 pct., dvs. udfylder de manglende huller.

En anden mente :
at et framework er en applikation som virker, dvs.  programmøren går så ind enkelte steder og erstatter med noget nyt kode.

vores problem er altså :
er hullerne i et framework delvist udfyldt eller slet ikke udfyldt ??
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2005 - 15:07 #1
Strenget taget er et framework vel bare noget kode med medfølgende guidelines
til hvordan det skal bruges.

Typisk er det baseret på at frameworket kalder programmørens kode og ikke
omvendt.

Men om der er default implementeringer hvis programmøren ikke ligger noget
ind må være valg frit.

Jeg vil mene at ofte kan et framework startes men gør ikke intet og kan
intet uden at der bliver lagt noget ind.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2005 - 18:51 #2
Lad os tage et eksempel.

Struts.

Du kan sagtens deploye Struts jar + tld og web.xml, men det er jo først når
du begynder at bruge det at det giver mening.
Avatar billede snoop_one Nybegynder
12. januar 2005 - 23:50 #3
Hej denne lecture note giver dig måske et indblik i det frameworks (black-box og white-box):
http://st-www.cs.uiuc.edu/users/johnson/cs497/notes98/day18.pdf

f.eks. er java lib bygget op af en masse frameworks - et af de mest populære er vel nok collection frameworket.

I bund og grund bruger du frameworks for ikke at opfinde den dybe tallerken igen og igen, men har så et veltestet og veldokumentet framework som du så gør brug af til at bygge din applikation med.

Så jeg vil give din påstand ret. Altså at det meste af koden er skrevet og du så skal skræddersy den til den specifikke opgave.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 22:29 #4
Tid at få afsluttet dette spørgsmål ?

Og et svar fra mig