Avatar billede spile Nybegynder
12. januar 2005 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SERVER navn

hvordan skifter jeg navn på min master server ?
det er en sql server 2000
Avatar billede a1a1 Novice
12. januar 2005 - 13:50 #1
ændre computerns navn
Avatar billede spile Nybegynder
12. januar 2005 - 15:08 #2
He det er det jeg har gjort da jeg skulle lave en dns server på samme computer , dog med det resultat at min sql server nu har det gamle naven endnu , og jeg kan så ikke rigtig bruge min distributor osv. det er sku lidt noget ged. har prøvet alt er lidt bange for at jeg evt skal fjerne odbc driveer og geninstalere disse. ?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 17:31 #3
Det mener jeg ikke du kan - andet end at geninstallere SQL Serveren og lave din distributor igen.
Avatar billede spile Nybegynder
13. januar 2005 - 08:37 #4
Nej det er jeg også snart bange for der er eller nogle jobs i master db med drop server etc meeen der for jeg en fejl på odcb driver jeg tænkte at man måske kunne nøjes med at geninstallere denne meen det ser det vist ikke ud til meen tak for kommentarene
Avatar billede zapzap Nybegynder
02. maj 2005 - 14:28 #5
Du kan lave en
sp_dropserver gammeltnavn
sp_addserver nytnavn, 'LOCAL'