Avatar billede johanna Nybegynder
12. januar 2005 - 04:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tilretning af BMI-beregner

Hej!

Jeg skal bruge en BMI-beregner og den der ligger i dette indlæg er god nok: http://eksperten.dk/spm/535787

Jeg vil dog gerne have den venstrestillet og knappen til blot at være tekst ELLER skal det være sådan at man blot klikker med musen og så kommer BMI-tallet frem i en boks (lige som dem man taster vægt og højde ind i) lige som i denne datoberegner: http://www.eksperten.dk/spm/554855

Kan det mon lade sig gøre.. eller ja, men er der nogen der kan lave det??
Avatar billede moocher Nybegynder
12. januar 2005 - 06:03 #1
Hvis det bare skal være tekst istedet

så ændrer du i linien
<form action="" onsubmit="beregn(this); return false">
<form action="" name return false">

erstatter
<input type='submit' value="Udregn BMI">
med
<p onClick="beregn(form1)">Udregn</p>
Avatar billede moocher Nybegynder
12. januar 2005 - 06:10 #2
<html>

<head>
<title>BMI udregner</title>
</head>

<script language=javascript>

function beregn( BodyMassIndex ) {
    var kg = parseFloat( BodyMassIndex.kg.value );
    if ( kg == 0 ) {

        return;
    }
    var y = parseFloat( BodyMassIndex.y.value );
    if ( y == 0 ) {

        return;
    }
    var bmi = ( (kg / ( y*y ))*10000 );
    form1.bmi_text.value = bmi;

};

</script>
<body>
<font color="#316AC5">Hvis du skal bruge decimaltal, skal du bruge punktum.</font>
<form name="form1" action="" onsubmit="beregn(this); return false">
  Indtast din vægt i kilo: <br><input name='kg' onChange="beregn(form1)" type='text' size=6 value="0"><br>
  Indtast din højde i cm:  <br><input name='y' onChange="beregn(form1)" type='text' size=6 value="0"><br>
  BMI:                    <br><input name='bmi_text' type="text" size=6 value="0"><br>

</form>
</body>
</html>
Avatar billede moocher Nybegynder
12. januar 2005 - 06:11 #3
#nr to går som i datoberegneren, jeg har fjernet teksten hvor der står du er svært overvægtig normal osv..
Avatar billede johanna Nybegynder
12. januar 2005 - 13:24 #4
Tak, fantastisk! Har blot ét spørgsmål.. fonten er lige nu ca. dobbelt så stor som på resten af siden. Vil tror den står til verdana str. 8 eller 10, men den må gerne være en tand mindre, hvor gør jeg det? Har ændret type='text' size=6 men det dur ikke.. ??
Avatar billede johanna Nybegynder
12. januar 2005 - 14:59 #5
Den er 10, skal være 8!
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2005 - 15:52 #6
<ole>

<input name='kg' onChange="beregn(form1)" type='text' style="font:8px verdana,arial,sans-serif" value="0">

/mvh
</bole>
Avatar billede johanna Nybegynder
12. januar 2005 - 19:47 #7
Det ændrer KUN teksten som står inde i kassen, altså det tal man skal skrive. Det er selve teksten jeg ønsker mindre. F.eks. Indtast din vægt i kilo osv...
Avatar billede johanna Nybegynder
13. januar 2005 - 19:45 #8
Ingen der ved det?
Avatar billede moocher Nybegynder
13. januar 2005 - 22:33 #9
<p style="font:8px verdana,arial,sans-serif">din tekst</p>
Avatar billede johanna Nybegynder
13. januar 2005 - 22:39 #10
Tak moocher... nok den eneste jeg ikke har prøvet (med teksten).. ups..  :-)
Avatar billede johanna Nybegynder
13. januar 2005 - 22:58 #11
Hvis andre skal bruge den er koden her:

<html>

<head>
<title>Beregn BMI</title>
</head>

<script language=javascript>

function beregn( BodyMassIndex ) {
    var kg = parseFloat( BodyMassIndex.kg.value );
    if ( kg == 0 ) {

        return;
    }
    var y = parseFloat( BodyMassIndex.y.value );
    if ( y == 0 ) {

        return;
    }
    var bmi = ( (kg / ( y*y ))*10000 );
    form1.bmi_text.value = bmi;

};

</script>
<body>
<font color="#000000"></font>
<form name="form1" action="" onsubmit="beregn(this); return false">
  <br />
<a style="font:10px verdana,arial,sans-serif"><b>Din vægt i kg:</b></a> <input name='kg' onChange="beregn(form1)"value="0">
  <br /> <br />
<a style="font:10px verdana,arial,sans-serif"><b>Din højde i cm:</b></a> <input name='y' onChange="beregn(form1)"value="0">
  <br /> <br />
<a style="font:10px verdana,arial,sans-serif"><b>Dit BMI-tal er:</b></a> <br><input name='bmi_text'value="0">

</form>
</body>
</html>

Den kan ses her:www.quindetid.dk
Avatar billede moocher Nybegynder
14. januar 2005 - 00:20 #12
Dejligt at se sit arbejde i brug... Lækkert design du har på siden ;)

fik lige en ide, de ser nemlig lidt specielt ud med alle de decimaler

    var bmi = ( (kg / ( y*y ))*10000 );
    form1.bmi_text.value = bmi;

    erstattes med

    var bmi = ( (kg / ( y*y ))*10000 );
    bmi = Math.round(original*10)/10
    form1.bmi_text.value = bmi;

Hvis du vil have 2 decimaler ændre du bare de to 10 taller til to 100 taller
Avatar billede johanna Nybegynder
15. januar 2005 - 05:30 #13
Tak for ros og for tilretningen. Jeg kigger på det i weekenden. :-)
Avatar billede moocher Nybegynder
09. februar 2005 - 19:36 #14
jeg mente

    var bmi = ( (kg / ( y*y ))*10000 );
    bmi = Math.round(bmi*10)/10
    form1.bmi_text.value = bmi;