Avatar billede fialin Nybegynder
11. januar 2005 - 22:08 Der er 8 kommentarer

Komme i gang med Linux

Hej,

Hvor kan man downloade / købe Linux?
Hvordan kommer man i gang? - Hvem kan hjælpe én?
Avatar billede burzum Nybegynder
11. januar 2005 - 22:13 #1
www.linuxpusher.dk kan du downloade fra.

Man kommer igang ved at begynde at læse en guide f.eks.. Eller tage en af de "lettere" distros som Red Hat eller Mandrake. Personligt var jeg meget glad for at starte med Mandrake.

Hvem der kan hjælpe? Prøv for sjov at søge på "Linux" på google og du skal se ;)
Avatar billede burzum Nybegynder
11. januar 2005 - 22:15 #2
Jeg dummer mig gang på gang for tiden synes jeg :(

Ikke Linuxpusher.dk men http://www.linuxiso.org/
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2005 - 07:28 #3
Mange er glade for www.linuxbog.dk !
Avatar billede stensen Nybegynder
12. januar 2005 - 13:40 #4
Du kan også prøve denne limks http://www.linuxin.dk/
Læs også, begyder guide til Fedora core3.
Avatar billede rolchau Nybegynder
12. januar 2005 - 15:19 #5
Nu har du allerede fundet dig vej ind til debian forummet, så har du besluttet dig for at det er debian du vil starte med?

Hvis ja, så skal du nok kigge lidt på:

http://www.debianguiden.dk

Den har nærmest alt hvad du skal bruge for at komme igang med debian.

Der er et alletiders forum om linux på http://www.linuxquestions.org
Avatar billede stensen Nybegynder
12. januar 2005 - 16:52 #6
Svar til #5 rolchau

Ja du har ret.
Jeg opdagede ikke en/gang at det var debian forum jeg havde klikket mig ind på,læste kun spørgsmålet.
Men der er også svar og spørgsmål Ang Debian på linket: http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=10213&grid=4

Er du i tvivl,så kan du altid stille spørgsmål på linuxin.dk

Da jeg selv er bruger af Windows XP samt Linux,var det for mig det letteste at starte med
Fedora ,fordi installation er rimelig simpel.
Avatar billede burzum Nybegynder
13. januar 2005 - 16:55 #7
fialin - Jeg kan se at du har add'et mig til MSN. Du har ikke været online siden. Ville du mig noget, eller kan jeg bare slette dig igen? Jeg skal nemlig sige dig at min MSN-liste er så lang at den er begyndt at brokke sig over det ;)

Håber du forstår - og hvis du vil have hjælp over MSN, så kontakt mig lige, så finder vi ud af det :)
Avatar billede moolex Nybegynder
26. januar 2005 - 00:59 #8
tag et kig på www.distrowatch.com der er en rimelig liste over de fleste linux distros, og klart du skal vælge en debian baseret distro de spiller bare max!!
du kunne starte med en live cd distro dvs du henter, brænder, smider den i maskinen og rebooter og vupti så kører du linux, her kan anbefales dappix knoppix mepis ubuntu de 3 første har en indbygget install funktion så du kan installere dem.