Avatar billede hinrichs Nybegynder
11. januar 2005 - 20:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Parse error: i linie 130 ved et update script

Hejsa Håber der er nogle der kan hjælpe... jeg få en parse error: ved linie 130 kan ikke lige se fejlen, men nu er jeg også ret ny til php/mysql :-)

127 mysql_select_db($database_connect, $connect);
128  $Result1 = mysql_query($updateSQL, $connect) or die(mysql_error())
130 $updateGoTo = "thanks.html";
131 if (isset($HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'])) {
132 $updateGoTo .= (strpos($updateGoTo, '?')) ? "&" : "?";
133 $updateGoTo .= $HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'];
134 }
135 header(sprintf("Location: %s", $updateGoTo));
}
hvis i skal bruge hele koden må i lige sige til.
Avatar billede iss Novice
11. januar 2005 - 20:28 #1
128  $Result1 = mysql_query($updateSQL, $connect) or die(mysql_error())
Mangler ;
Avatar billede hinrichs Nybegynder
11. januar 2005 - 20:38 #2
Takker det hjælp men nu kommer der en fejl i 176
som ser sådan ud
<td width="189"><input type="text" name="sponser" value="<?= $row_update['sponser']; ?>" size="25" maxlegth="100"</p>

hele min form ser sådan her ud, har snart brugt 3 afterner på det her

<form method="POST" action="<?php echo $editFormAction; ?>" name="form1">
<table border="0" width="355" cellspacing="0" cellpadding="0" id="table1">
    <tr>
        <td width="166">Valgt brugernavn:</td>
        <td width="189">    <input type="text" name="valgtbrugernavn" value="<?= $row_update['valgtbrugernavn']; ?>" size="25" maxlegth="100"</p>
</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="166">godkendt:</td>
        <td width="189">    <input type="text" name="godkendt" value="<?= $row_update['godkendt]; ?>" size="25" maxlegth="100"</p>
        </td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="166">sponser:</td>
            <td width="189"><input type="text" name="sponser" value="<?= $row_update['sponser']; ?>" size="25" maxlegth="100"</p>
            </td>
            </tr>
            <tr>
                <td colspan="2">&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
                <td colspan="2">
                <p align="center">
                <input type="submit" name="send" value="Send dine oplysninger" style="float: left"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td colspan="2">
                </td>
            </tr>
    </table>
  <input type="hidden" name="MM_update" value="form1">
  <input type="hidden" name="svarID" value="<?php echo $row_update['svarID']; ?>">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. januar 2005 - 20:40 #3
<td width="189">    <input type="text" name="godkendt" value="<?= $row_update['godkendt']; ?>" size="25" maxlegth="100"</p>

Der manglede en '
Avatar billede hinrichs Nybegynder
11. januar 2005 - 20:48 #4
JA det var lige det der skulle til, nu vil den da vise siden. Men den ville ikke update i felterne hvad har jeg gjort galt??

<?php require_once('connect.php'); ?>
<?php
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  $theValue = (!get_magic_quotes_gpc()) ? addslashes($theValue) : $theValue;

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}

$editFormAction = $HTTP_SERVER_VARS['PHP_SELF'];
if (isset($HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'])) {
  $editFormAction .= "?" . $HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'];
}

if ((isset($HTTP_POST_VARS["MM_update"])) && ($HTTP_POST_VARS["MM_update"] == "form1")) {
  $updateSQL = sprintf("UPDATE wgi_dansk SET valgtbrugernavn=%s, godkendt=%s, sponser=%s WHERE svarID=%s",
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['valgtbrugernavn']), "text"),
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['godkendt']), "text"),
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['sponser']), "text"),
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['svarID']), "int"));

  mysql_select_db($database_connect, $connect);
  $Result1 = mysql_query($updateSQL, $connect) or die(mysql_error());

$updateGoTo = "thanks.html";
if (isset($HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'])) {
$updateGoTo .= (strpos($updateGoTo, '?')) ? "&" : "?";
$updateGoTo .= $HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'];
}
header(sprintf("Location: %s", $updateGoTo));
}

mysql_select_db($database_connect, $connect);
$query_update = "SELECT * FROM `wgi_dansk` WHERE svarID = '$_GET[id]' ORDER BY svarID desc";
$update = mysql_query($query_update) or die(mysql_error());
$row_update = mysql_fetch_assoc($update);
$totalRows_update = mysql_num_rows($update);
?>
Avatar billede hinrichs Nybegynder
11. januar 2005 - 20:57 #5
Har fået det til at virke var måske lige hurtig nok

ligger du lige et svar michael_stim så jeg kan del point i mellem dig og iss da i har hjulpet begge
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. januar 2005 - 21:26 #6
Yes ;o)