Avatar billede emetico Nybegynder
11. januar 2005 - 19:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nyt window og gammelt window

Hej det her burde være en mellem for en javascripter :)

Jeg vil gerne have lukket min brower side ned index.asp og åbnet en ny browser side med chatten og når jeg forlader chatten skal index.asp komme frem igen..

dette er taget fra killerchat 5.5, men den holder index.asp åben og åbner en ny chat side...

<script language="JavaScript">
<!--
window.open('chat/<%=Systemname%>/chat.asp?mode=login&chatname=<%= Request("chatname") %>','','width=800,height=590');
location.href="index.asp";
// -->
</script>

Kan man også gøre sådan at man kan minimer siden??

Kanont hvis en lige ville side svaret ;)
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2005 - 19:57 #1
Du kan ikke lukke andre vinduer, end dem, du selv har åbnet programmatisk ...
Avatar billede emetico Nybegynder
11. januar 2005 - 20:00 #2
Kan man så ikke gøre sådan at chatten åbner i det window du selv har åbnet ??
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2005 - 20:02 #3
Jo, f.eks.

<script type="text/javascript">
location.href = 'chat/<%=Systemname%>/chat.asp?mode=login&chatname=<%= Request("chatname") %>'
</script>
Avatar billede emetico Nybegynder
11. januar 2005 - 20:03 #4
Kanont. hvadså med når man lukker ned med krydset kan man så få index.asp frem igen ?
eller er jeg ikke så heldig ?
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2005 - 20:07 #5
Nej, desværre ikke så det virker i alle browsere, men i IE findes der en onbeforeunload-event, som kan lave noget forskelligt !-)
Avatar billede emetico Nybegynder
11. januar 2005 - 20:09 #6
godt så, lige sidste spørgsmål så skal du nok få dine point :) jeg ville jo gerne have minimeret chat siden, er det noget at gøre med width=800,height=590 og hvad skal den så stå til ?
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2005 - 20:14 #7
Ja, det er bredde og højde på det vindue, du åbner ...

-- men man kan ikke åbne et vindue, som er mindre end 100*100 pixels, så hvis du vil have det minimeret skal du først åbne det en sådan størrelse, og så resize det bagefter !-)
Avatar billede emetico Nybegynder
11. januar 2005 - 20:15 #8
Okay kanont... kom med et svar og du skal få dine fortjente points :)
Avatar billede emetico Nybegynder
11. januar 2005 - 20:21 #9
Arh fuck den gør sig automatisk stor også fandt jeg det her.
<script language="JavaScript">
<!--

window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
window.moveTo(0,0);

function DoLogout() {
window.open('chat.asp?mode=logout&chatname=<%= Session(""& Systemname &"_chatname") %>','','width=430,height=120');
}

//-->
</script>

er der noget i det man kan gøre så den ikke får fuld size ?
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2005 - 20:26 #10
window.resizeTo(0,0);
window.moveTo(0,0);
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2005 - 20:27 #11
-- og velbekomme '-)
Avatar billede emetico Nybegynder
14. januar 2005 - 23:26 #12
Jeg har accepteret 1000 gange nu, men den er stadig gul ???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. januar 2005 - 23:52 #13
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 12:23 #14
Tak for point ;~}