Avatar billede prebenkarlsen Nybegynder
11. januar 2005 - 11:55 Der er 12 kommentarer

Ugenummer i 2005

Hej.
uge.nr() funktionen returnerer et uge nr der er 1 større end det aktuelle ugenr i 2005. Er der nogen der har en løsning på det?
Hilsen Preben
Avatar billede kabbak Professor
11. januar 2005 - 12:01 #1
der er en der virker her

Public Function UgeNr(Dato As Date) As Integer
UgeNr = Format(Dato, "ww", vbMonday, vbFirstFourDays)
End Function
Avatar billede jmeincke Nybegynder
11. januar 2005 - 12:02 #2
Træk 1 fra
Avatar billede mmmmmmm Nybegynder
11. januar 2005 - 16:36 #3
lidt søgning på nettet giver:
=1+INT((A1-DATE(YEAR(A1+4-WEEKDAY(A1+6)),1,5)+
            WEEKDAY(DATE(YEAR(A1+4-WEEKDAY(A1+6)),1,3)))/7)
Avatar billede prebenkarlsen Nybegynder
12. januar 2005 - 07:13 #4
Nu har jeg en del kuber og lign. der bruger funktionen. Jeg er ikke intereseret i nue funktioner men jagter et sted at sætte det op som man kan i Outlook. Det andet kan jeg godt finde ud af
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. januar 2005 - 15:19 #5
Avatar billede bak Seniormester
25. januar 2005 - 16:57 #6
Jeg er efterhånden også kommet til samme erkendelse som jmeincke. Træk en fra.
Hvis man skal forklare brugerehvorledes de indsætter en vba-funktion eller benytter den lange formel vil der altid være nogen der ikke får fat i det, men at trække een fra resten af året, det kan de fleste :-)
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. januar 2005 - 18:57 #7
Jeg har faktisk forsøgt mig med den løsning kabbak foreslår, kunne godt tænke mig at få at vide, hvordan man kan anvende den, når den er indsat i et modul og Analysis tools er loadet.
Jeg grubler... og vil gerne vide det.  Points fra mig vil blive givet i et særskilt oprettet spørgsmål, synes blot at det er rette sammenhæng, at uddybe spørgsmålet her - så andre har glæde af svar.

/Lotte
Avatar billede kabbak Professor
25. januar 2005 - 19:03 #8
de har ikke samme navn

denne hedder UgeNr
Den indbyggede hedder Uge.Nr
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. januar 2005 - 19:16 #9
Man skal åbenbart bare formulere sit problem - for jeg fandt selv ud af, at det ligger under funktioner - ikke under formater, som jeg lige klokkede rundt i.

Sådan gjorde jeg:

Alt-F11  (åbner Visual Basic editoren)
Insert/Module
Cypy og paste funktionen ind i modulet:

Public Function UgeNr(Dato As Date) As Integer
UgeNr = Format(Dato, "ww", vbMonday, vbFirstFourDays)
End Function

klik på Excel-ikonet i VENSTRE øverste hjørne.

Luk Visual Basic editoren
Skriv 1/1-2004 i A1
Flyt til B1 og skriv UgeNr(A1)
Voila - der står 53

Men....  hvordan får jeg funktionen til at
blive permanent tilgængelig ???
Avatar billede kabbak Professor
25. januar 2005 - 19:19 #10
Gem funktionen i den personlige projektmappe

hvis du ikke har den endnu, så optag en makro, bed om at gemme i den personlige projektmappe, så bliver den oprettet.

Slet nu den optagede makro og sæt funktionen ind i stedet, så har du den altid
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. januar 2005 - 19:53 #11
Genialt - tak...
Jeg lægger et nyt spørgsmål med points til dig, kabbak

/Lotte
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. januar 2005 - 21:12 #12