Avatar billede Lasse Novice
11. januar 2005 - 01:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker Containstable

Jeg har en tabel hvori jeg har enablet fulltext searching. Tabellen indeholder 10 kolonner: id, navn, by, land, adresse osv. En bruger skal indtaste en soegning. Jeg parser saetningen som brugeren skriver for at vaere sikker paa at det staar korrekt. Alt er perfekt.

Min sql saetning ser saaledes ud:

SELECT * FROM CONTAINSTABLE( table1, *, brugerSql)

Jeg tester og det ser fint ud. Pludselig skriver jeg foelgende:
Anders And Koebenhavn. Der kommer intet resultat selvom der findes en raekke hvori dette er sandt. Skriver jeg derimod Anders Fogh, saa kommer der et resultat. Det er ligesom om at And operatoren KUN kigger i samme kolonne. Proever jeg med Or saa virker det fint. Hvad sker der her? Og hvordan kan jeg loese det?
Avatar billede zapzap Nybegynder
11. januar 2005 - 14:15 #1
Prøv ' "Anders" and "Koebenhavn" '

Eller

'Anders and "*benhavn" '

Er Ø'et et dansk Ø - det kan være noget med collation.
Avatar billede Lasse Novice
11. januar 2005 - 16:15 #2
nej, det er desvaerre ikke det.
Avatar billede Lasse Novice
11. januar 2005 - 16:37 #3
Kom saa alle eksperter... Kan det virkelig passe at jeg er den eneste der har proevet dette???
Avatar billede Syska Mester
12. januar 2005 - 12:33 #4
Du kan prøve http://www.experts-exchange.com/ der kender de måske svaret
Avatar billede Lasse Novice
26. januar 2005 - 22:20 #5
ok, jeg har oprettet en ekstra kolonne der indeholder alle kolonnerne tilsammen. Jeg opdaterer denne kolonne ved en trigger. ContainsTable kigger saa KUN i denne kolonne.