Avatar billede quaid Nybegynder
19. marts 2001 - 17:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

find comport

Hvorfor kan denne kode ikke finde min port??
Den siger bare NULL??!!import java.util.*;
import javax.comm.*;

public class Port
{
  public static void main (String [] args)
  {

    // Find en port

    Enumeration portList = CommPortIdentifier.getPortIdentifiers();

    CommPortIdentifier pi = (CommPortIdentifier) portList.nextElement();

    System.out.println (portList.nextElement());

  }

Avatar billede disky Nybegynder
20. marts 2001 - 08:26 #1
den javax.comm.*;

Hvilken del af java hører den til ?

Den er ikke i hverken J2SE eller J2EE er den en del af JNI ?
Avatar billede quaid Nybegynder
20. marts 2001 - 15:43 #2
Jeg har hentet hele den API pakke på SUNs site.
Den hed vist 2,0.
Det lader til at være et ret svært emne med de porte i java!??
Har også prøvet at sætte \"hasMoreElements\" for at se om den returnerer false eller true, men den giver bare false, så det ser ikke ud som om at den kan finde portene.
Hilsen Quaid
Avatar billede disky Nybegynder
20. marts 2001 - 15:47 #3
byt
    CommPortIdentifier pi = (CommPortIdentifier) portList.nextElement();

    System.out.println (portList.nextElement());

ud med
while(portlist.hasNextElement())
{
    CommPortIdentifier pi = (CommPortIdentifier) portList.nextElement();

    System.out.println (pi);

}

Avatar billede quaid Nybegynder
22. marts 2001 - 12:27 #4
Har prøvet det.
Virker stadig ikke.
Avatar billede sa Nybegynder
23. marts 2001 - 21:44 #5
Hvis du modtager false på hasMoreElements() tyder det på, at driveren ikke er installeret korrekt.

Hvis du anvender JDK 1.2 eller senere skal filerne placeres på følgende måde:

jdk1.2.2\\jre\\bin\\win32com.dll

jdk1.2.2\\jre\\lib\\ext\\comm.jar

jdk1.2.2\\jre\\lib\\javax.comm.properties