Avatar billede martins Nybegynder
10. januar 2005 - 23:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Session_End = Grå hår

Jeg sidder pt. og er ved at få grå hår / hive resterende hår ud af hovedet. Jeg roder med noget statistik, og dertil vil jeg gerne benytte den nydelige Global.asax.

I min Session_Start kører jeg følgende kode:

Session.Timeout = 1;

UserLog userLog = new UserLog();
userLog.DatStartTime = DateTime.Now.ToString("yyyy-MM-dd HH:mm:ss");
if(!(Request.UrlReferrer == null))
{
  userLog.StrReferer = Request.UrlReferrer.AbsoluteUri.ToString();
}
Session["userlog"] = userLog;
userLog = null;

Og i min Session_End kører jeg følgende kode:

((UserLog)Session["userlog"]).StrHost = Request.UserHostAddress.ToString();
((UserLog)Session["userlog"]).StrCountry = Request.UserLanguages[0].ToString();
((UserLog)Session["userlog"]).StrBrowser = Request.UserAgent.ToString();
((UserLog)Session["userlog"]).DatEndTime = DateTime.Now.ToString("yyyy-MM-dd HH:mm:ss");
((UserLog)Session["userlog"]).SaveToLog();

Funktionen "SaveToLog()" burde gemme info i min database, men der bliver bare ikke gemt noget. Det er helt sikkert at koden virker, for hvis jeg kopierer koden fra Session_End op i Session_Start, så bliver info fint gemt i databasen - Og det samme hvis jeg kører alt koden fra Default.aspx.cs.

Gør jeg noget forkert?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2005 - 23:34 #1
I Session_End er du ikke i en httpcontext, så der er ikke et Request-objekt.
Det er der de andre steder du bruger koden.

Du kan overveje at putte de ting i Session-variabler på et tidligere tidspunkt.
Avatar billede martins Nybegynder
10. januar 2005 - 23:59 #2
Aha - Det var jeg ikke klar over. Jeg har nu prøvet at fylde mine informationer i mit objekt i Session_Start, og så fungerer det. Smid et svar, så får du point!
Avatar billede burningice Nybegynder
11. januar 2005 - 00:00 #3
jeg mener ikke at der findes en session når at session_end køres
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2005 - 09:10 #4
Ingen point til mig, tak. Jeg samler ikke på dem.
Avatar billede martins Nybegynder
11. januar 2005 - 12:21 #5
Cyberfessor >> Det kører fint nu, så Session må på en eller anden måde køre... Selvom det virker ulogisk. Løsningen var altså at fylde værdier i mit object i Session_Start.

Erikjacobsen >> Jeg siger mange tak så.