Avatar billede springer Nybegynder
19. marts 2001 - 16:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dropdown ud fra XML fil

Jeg skal have lavet en drop down list ud fra en XML fil hvor der er et antal entrys.
Det skal være muligt at få vist indholdet af et entry hvis man vælger et bestemt ordrenummer
dertil har jeg følgende:
<!-- Udskrivning af resultat -->
<xsl:for-each select=\"/ordrestatus/entry\">
    <xsl:choose>
    <xsl:when test =\".[ordrenummer=/ordrestatus/search]\">
        <table>
        <tr><td>Ordrenummer</td><td><xsl:value-of select=\"ordrenummer\"/></td></tr>
        <tr><td>Emnenavn</td><td><xsl:value-of select=\"emnenavn\"/></td></tr>
        <tr><td>Rekvisitionsnummer</td><td><xsl:value-of select=\"rekvnr\"/></td></tr>
        <tr><td>Tegningsnummer</td><td><xsl:value-of select=\"tegningsnummer\" /></td></tr>
    </table>

plus lidt mere
Avatar billede getalife Nybegynder
19. marts 2001 - 16:58 #1
Uhm.. jeg er ikke helt med..
Du skal lave en dropdown.. og i den står der ting fra din XML.
Og når du så vælger en ting fra listen.. skal skal du se noget mere fra XMLen?
Avatar billede springer Nybegynder
19. marts 2001 - 17:13 #2
Avatar billede getalife Nybegynder
19. marts 2001 - 17:17 #3
Fint nok.. det finder vi ud af også :o)
Avatar billede getalife Nybegynder
21. marts 2001 - 01:11 #4
Du kan bare sætte dette ind under den anden form i search.asp

<form method=\"post\" action = \"search.asp\">
<select name=\"search\">
<xsl:for-each select=\"/ordrestatus/entry\" order-by=\"+ .\">
    <option><xsl:value-of select=\"ordrenummer\"/></option>
</xsl:for-each>
</select>
<input type=\"submit\" value=\"Vælg\"/>
</form>
Avatar billede springer Nybegynder
21. marts 2001 - 13:23 #5
Kunne nu kun få den til at virke ved at sætte den ind i XSL filen, men tak alligevel :-)
Avatar billede getalife Nybegynder
21. marts 2001 - 15:08 #6
Hov.. ja.. du har ret *g*
Jeg må ha været fuld da jeg skrev svaret..