Avatar billede heidi_j Nybegynder
10. januar 2005 - 11:07 Der er 4 kommentarer

Relationer og forespørgsler

Jeg har tre tabeller - en der indeholder informationer om forskellige lande - f.eks. tblCountry

CountryId, CountryCode, CountryName

Og en der indeholder informationer om forskellig valuta, f.eks. tblCurrency

CurrencyId, CurrencyName, ExchangeRate

Og endelig en tabel, der indeholder relationer imellem disse, tblCurrencyRel:

CurrencyRelId, CurrencyId, CountryId

Jeg skal til at skrive en stored procedure, der ved input af CountryCode, udspytter alle informationer om landet, samt den valuta der er relateret til...

Jeg har leget med innerjoin, men kan simpelthen ikke få det til at rulle...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2005 - 11:13 #1
SELECT *
FROM (tblCountry INNER JOIN tblCurrencyRel ON tblCountry.CountryId=tblCurrencyRel.CountryId)
INNER JOIN tblCurrency ON tblCurrencyRel.CurrencyId= tblCurrency.CurrencyId
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2005 - 11:14 #2
Men er country-currency en M:M relation ?

Hvis det er en 1:M så behøver du jo ikke en seperat tabel til at knytte dem sammen.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2005 - 22:34 #3
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2005 - 20:34 #4
??