Avatar billede teko Nybegynder
09. januar 2005 - 18:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mp3 vs mp4

Hej med jer

Mit spørgsmål er ganske enkel. Hvordan er det med mp3 kontra mp4?

mvh
Teko
Avatar billede teko Nybegynder
09. januar 2005 - 19:01 #1
Det fandt jeg.

MP4 er et betydeligt
bedre format end MP3 er. Det er oprindeligt lavet til video, men kan også buges
til lyd.....?
bedre format??
Avatar billede grav Nybegynder
12. januar 2005 - 02:42 #2
Mp4 er svjv et andet navn for AAC (som er det mere officielle navn.)

Søg på Google efter AAC:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=aac&btnG=S%C3%B8g&meta=

Apples beskrivelse af AAC (Apple bruger AAC til iTunes Music Store):
http://www.apple.com/mpeg4/aac/

Det har en masse smarte features som mp3 ikke har, og så er det iflg. de fleste blind-tests en smule bedre i kvalitet end mp3.

Men mp3's største force er stadig dets udbredelse; langt de fleste musikafspillere og computere kan sluge det.
Avatar billede teko Nybegynder
12. juli 2005 - 14:43 #3
lukker